Praktiski. Lietpratībai. Zemgale
12. aprīlī, ar virtuālo centru Jelgavā, tiešsaistē norisināsies konference “Praktiski. Lietpratībai” par Zemgales reģiona skolotāju mācīšanās un mācīšanas pieredzi. Šī ir viena no piecām reģionālajām skolotāju pieredzes konferencēm, kuras aprīlī notiks visos Latvijas reģionos. Tajās skolu, pirmsskolu skolotāji un vadītāji dalīsies ar teju 700 pieredzes stāstiem. Katra no piecām konferencēm būs īpaša – programmu veidosim tikai no attiecīgā reģiona pedagogu un izglītības iestāžu vadītāju pieredzes stāstiem. Savukārt 28. aprīļa noslēguma konferencē Rīgā runāsim par pārmaiņu vadību skolās.
Piedaloties konferencē, jūs iegūsiet:
- Iespēju dzirdēt dažādu reģionu skolotāju pieredzi;
- Risinājumus un rīkus, ko izmantot ikdienas mācību procesā;
- Iespēju sarunāties ar kolēģiem;
- Iedvesmu izmantot iegūto pieredzi ikdienas darbā.
Kā pieteikties?
- Atveriet vienu no 12 sekciju aprakstiem (apskatāmi zemāk), kas atbilst jūsu profesionālajām interesēm vai vienkārši skatieties visus aprakstus zemāk;
- Izvēlieties vienu sesiju katrā no trim laika blokiem;
- Piefiksējiet sev interesējošās sesijas;
- Reģistrējieties zemāk esošajā formā, uzspiežot uz interesējošajām sesijām.
- Kad esat atzīmējis sesijas reģistrācijas formā, tad spiediet uz pogas "Reģistrēties" un aizpildiet informāciju par sevi.
12 sekciju apraksti PDF formātā:
- Pirmsskola un sākumskola
- Valodu mācību joma
- Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma
- Sociālās un pilsoniskās mācību joma
- Dabaszinātņu mācību joma
- Matemātikas mācību joma
- Tehnoloģiju mācību joma
- Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma
- Paplašināta izglītības pieredze
- Iekļaujoša izglītība
- Izglītība tehnoloģijas
- Izglītības darba vadība
Ņem vērā! Pirmā sekcija īpaši veidota pirmsskolu un sākumskolu skolotājiem, kuriem būs gan kopīgas, gan atsevišķas sesijas par katra vecumposma specifiku. Mācību priekšmetu skolotājiem visvairāk piemērotas būs 2. - 8. sekcijas septiņās mācību jomās. Visu izglītības iestāžu - gan pirmsskolu, gan skolu vadītājus - aicināsim piedalīties 12. - izglītības darba vadības sekcijā. Jautājumi, kas skar visas skolas kā izglītības iestādes darba aspektus un tādēļ ir īpaši nozīmīgi vadības komandām, metodiķiem, atbalsta personālam, tiks skarti arī 9.-11. sekcijās.
Kā saprast katras sesijas formātu?
- Pieredzes stāstus konferencē piedāvājam sagrupētus 60 minūšu sesijās, katrā iekļaujot 2 - 3 stāstus, kur katrs runātājs 15 minūšu prezentācijā izstāstīs savu pieredzi, kam sekos jautājumu, atbilžu un sarunu daļa.
- Ja redziet pie sesijas nosaukumu DARBNĪCA, tajā dalībnieki praktiskā darbībā iepazīs konkrētu paņēmienu, veidu, kā īstenot noteiktu pedagoģisko praksi. Tā ietver demonstrāciju, skaidrojumu, vingrināšanās un atgriezeniskās saites iespēju.
- Ja redziet pie sesijas uzrakstu MEISTARKLASE, tajā skolotājs vai vadītājs vada stundu/nodarbību/sarunu vai tās daļu sesijas dalībniekiem tā, kā viņš to darītu ar saviem bērniem, jauniešiem, skolotājiem vai komandu, dodot iespēju klātesošajiem to piedzīvot un skaidro savas pieejas filozofiju.
Uzzini, kā Latvijas skolās pieredz un vada pārmaiņas!
!! Konferences programmā var tikt veiktas izmaiņas, par kurām savlaicīgi jūs informēsim.
Konferences sadarbības partneris: AS “Swedbank”.
Programma
12:45 - 13:00
Satikšanās un sarunas ar konferences vadītāju Gustavu Terzenu
13:00 - 13:30
Ceļavārdi
Rita Vectirāne, Zane Oliņa
Dalīšanās ar pieredzi ir ceļš uz to, lai precīzāk ieraudzītu, kā skolās pašlaik veicas ar pilnveidotā mācību satura un pieejas ieviešanu, kā arī lai iegūtu jaunas idejas, kā virzīties uz priekšu.
- Rita Vectirāne, Jelgavas valstspilsētas priekšsēdētāja vietniece.
- Zane Oliņa, Skola2030 mācību satura ieviešanas vadītāja
13:45 - 15:00
Pirmās darba sesijas
15:15 - 16:30
Otrās darba sesijas
16:45 - 18:00
Trešās darba sesijas
18:15 - 19:00
Ceļamaize
Diskusija par konferencē pieredzēto. Kā turpmāk veidot atbalsta sistēmas veiksmīgai skolotāju sadarbībai?
Sesiju apraksti
Piedalās:
- Rita Vectirāne, Jelgavas valstspilsētas priekšsēdētāja vietniece
- Zane Oliņa, Skola2030 satura ieviešanas vadītāja
Dzirdēsiet divus pieredzes stāstus, kuros tiks apskatīti piemēri, kā veiksmīgi nodrošināt mācību procesu attālināti.
Gūsiet ieskatu, kā rosināt un iedrošināt bērnus veiksmīgi un ar panākumiem piedalīties konkursos ārpus skolas.
Santa Arāja-Bērziņa, Olaines 1. vidusskolas skolotāja sākumskolas posmā.
Iegūsiet informāciju, kādus digitālos rīkus un resursus var lietot pirmsskolā vai sākumskolā. Skolotāja dalīsies pieredzē, kā mācību procesā izmantot Bee boot – robotu bitītes, runājošo pildspalvu, fotoaparātu, lietotni “Pictionary air”, Osmo spēli. Aplūkosim, kā ritmogrammas un daudz citi aizraujoši vietnes YouTube resursi sniedz atbalstu mūzikas stundās. Gūsiet piemērus par lietotnes Kahoot iespējām – kā organizēt spēles un atraktīvus uzdevumus pirmsskolas un sākumskolas skolēniem bez IT rīkiem, bet ar signāla kārtītēm.
Tatjana Koļaņikova, Dobeles 1. vidusskolas izglītības tehnoloģiju mentore, un Laila Timermane, sākumskolas skolotāja. Diāna Dubrovska, Dobeles pirmsskolas izglītības iestādes “Spodrītis” pirmsskolas izglītības metodiķe.
#latviešu valoda #mūzika #pirmsskola #sākumskola #pirmsskolu skolotājiem #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet, kā temata izziņas laikā 1,5 līdz 3 gadus veci bērni no pasaku klausītajiem kļūst par pasaku stāstītājiem.
Kristīne Berkolde, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Ķipari” pirmsskolas skolotāja.
Iepazīsiet pieredzi, kā sadarbībā ar vecākiem atbalstīt bērnu no 3 gadu vecuma interesi lasīt un rakstīt un virzīt prasmju attīstību.
Aiga Kuģe, Ārija Vīmere, Gita Lingabērziņa, Annas Brigaderes pamatskolas pirmsskolas izglītības grupas “Sprīdītis” pirmsskolas skolotājas.
Dzirdēsiet, kā pirmsskolas bērni, izmantojot mūsdienu tehnoloģiju iespējas, rotaļājoties apgūst burtus, vārdus un ciparus.
Inese Juzovska, SIA “Edgars un Tamāra” privātās pirmsskolas izglītības iestādes “Pīlādzītis” pirmsskolas skolotāja.
#valodas #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzi, kā, izmantojot piktogrammas, sporta nodarbībās attīstīt pašvadītas mācīšanās, kritiskās domāšanas un sadarbības caurviju prasmes.
Iveta Spriņģe, Dobeles pirmsskolas izglītības iestādes “Zvaniņš'” vadītājas vietniece izglītības jomā.
Iepazīsiet pieredzi, kā, sasaistot mācību saturu ar daudzveidīgu sporta inventāru, rotaļu elementiem, pozitīvu piemēru, ieinteresēt bērnus kustēties un apgūt jaunas prasmes. Gūsiet ieskatu piemēros, kas atspoguļo arī dažādu caurviju un refleksijas prasmju apguvi sporta nodarbībās.
Ineta Aizporiete, Jēkabpils novada pirmsskolas izglītības iestādes “Kāpēcītis” vadītājas vietniece izglītības jomā, un Zane Lauva, pirmsskolas skolotāja.
#veselība un fiziskās aktivitātes #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzi, kā veidot 1,5 līdz 2 gadus vecu bērnu adaptācijas plānu un to īstenot sadarbībā ar bērnu vecākiem.
Ilvija Špundžāne, Vecumnieku vidusskolas direktora vietniece pirmsskolā, un Vita Vēvere, pirmsskolas skolotāja.
Ielūkosieties pieredzē, kā organizēt pašvadītu mācīšanos mācību jomu centros, izmantojot mērķtiecīgu didaktiskā materiāla izstrādi atbilstoši izziņas tematam.
Kristīne Lapiņa, Ķekavas novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Ieviņa” metodiķe un pirmsskolas skolotāja.
Dzirdēsiet piemērus, kā pirmsskolā īsteno demokrātijas principus un kā skolotāji pie tā nonāca.
Amanda Siliņa, privātās pirmsskolas izglītības iestādes “Mācos mācīties” vadītāja un pirmsskolas skolotāja, un Dace Mierkalne, pirmsskolas skolotāja.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā rotaļnodarbības plānošanā izmantot trīsdaļīgu mācību plānošanas modeli, cik un kādus darbības veidus, metodes, paņēmienus iekļaut rotaļnodarbībā, lai īstenotu katru no deviņiem mācību notikumiem efektīvai mācību stundai (pēc R. Gaņjē).
Silvija Riekstiņa, Ķekavas novada pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Avotiņš” vadītājas vietniece izglītības jomā.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā ar dažādu digitālo rīku un platformu palīdzību uzlabot skolēnu tekstveides prasmes angļu valodas stundās, lai skolēni varētu sasniegt standartā izvirzītos sasniedzamos rezultātus tekstveidē un varētu uzskatāmi saprast, kur pēc snieguma līmeņa viņi ir, kas būtu darāms un kā savu sniegumu uzlabot.
Elita Freija, Dobeles Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotāja.
#svešvalodas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Literārā teksta lasīšana un pierakstu veidošana – Lasītāja dienasgrāmata
Ielūkosieties skolotāju pieredzē, realizējot “Svešvalodas II” paraugprogrammas 2. tēmu “Literārā teksta lasīšana un pierakstu veidošana – Lasītāja dienasgrāmata”. Uzzināsiet, kā skolotājas kopā ar skolēniem praksē klausījās, lasīja un skatījās izvēlētos literāros darbus, kā veidoja kopēju Lasītāja dienasgrāmatu un izvēlējās vērtēšanas kritērijus. Skolotāja dalīsies arī ar Lasītāja dienasgrāmatas darba lapām, audio ierakstu un tekstu saitēm internetā, kā arī vietnēm, kur sameklēt literārā darba ekranizējumu. Būs pieejama Padlet prezentācija.
Tematā aplūkotās grāmatas: F. S. Fitzderald “The Curious Case of Benjamin Button” (teksts un ekranizējums), K. Hosseini “The Kite Runner” (teksts un ekranizējums).
Vita Ķērpe un Kristīne Karele, Iecavas vidusskolas angļu valodas skolotājas.
Radošais darbs lasīšanas uzdevumā “Lasi. Domā. Mācies”
Uzzināsiet, kā var organizēt daiļliteratūras lasīšanas praksi skolēniem. Dzirdēsiet stāstu, kā 11. klases skolēni piecu mēnešu laikā lasīja grāmatas angļu valodā, veicot pierakstus sociālajā tīklā Twitter par viņu pieredzi lasīšanās gaitā, kā arī pārdomām par lasīto.
Anna Sidorova, Olaines 2. vidusskolas angļu valodas skolotāja, svešvalodu jomas koordinatore.
Spēļu elementu iesaistīšana valodas prasmju attīstīšanā
Noskaidrosiet, kā var aktivizēt izglītojamos radošai vācu valodas apguvei, izmantojot mācību stundās dažādus spēļu elementus – vārdu domino, metamo kauliņu spēles, vārdu zīmēšanu uz muguras, kuba spēles, kustību rotaļas. Ar to palīdzību var nostiprināt vārdu krājumu, izrunu, apgūt lasītprasmi, iesaistīt dotos vārdus teikumā, apgūt skaitļu un nedēļas dienu nosaukumus, nostiprināt to izrunu, kā arī trenēt atmiņu, atkārtot rakstītprasmi, pierakstot matemātiskās darbības ar vārdiem.
Zane Eriņa, Bauskas 2. vidusskolas vācu valodas skolotāja.
#svešvaloda #mazākumtautību valoda #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālo izglītības iestāžu skolotājiem
2021. gadā vidējā izglītībā mainījusies satura uzbūve, kas īstenojama ar dažādām darba organizācijas formām. Kultūras un mākslas saturu skolēni apgūst jaunā fokusā un prasmju apguves veidā. Sesijā dzirdēsiet skolotāju pieredzi satura īstenošanā.
Trīs soļi ceļā uz kultūras laikmeta izpēti, iegaumējot faktus, radoši darot un veidojot savu kultūras pieredzi. Kursa “Kultūra un māksla I” temats «Manierisms»
Uzzināsiet, kā var plānot un īstenot temata apguvi, ņemot vērā skolēna intereses. Ielūkosieties trīs veidu uzdevumos: 1) kultūras laikmeta izpētē; 2.) iepriekšējo kultūras laikmetu atsauču meklēšanā mūsdienu kultūras procesos un vizuālajā mākslā, to fiksējot kultūras pieredzes dienasgrāmatā; 3) radošajā darbā vizuālajā mākslā.
Raina Sula, Ķekavas vidusskolas kursa “Kultūra un māksla I” un vizuālās mākslas skolotāja.
Noturīgu mācīšanās prasmju un iemaņu veidošana kursā “Kultūra un māksla I”
Iepazīsiet, kā Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā plāno kursa “Kultūra un māksla I” mācību procesu, lai skolēnos veidotu noturīgas, jomai raksturīgas mācīšanās prasmes. Uzzināsiet, kā organizēt mācību kursu ar visu trīs mākslu veidu apguvi, lai realizētu personalizētu pieeju atbilstoši skolēnu kultūras interesēm un talantiem.
Lita Vēvere un Ilze Vilkārse, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas kursa “Kultūra un māksla I” skolotājas.
Kā izmantot LTV1 un LR1 veidotos raidījumus un sižetus kultūras pamatu stundās?
Uzzināsiet, kā mācību saturu kultūras kursos var sasaistīt ar aktualitātēm, mūsdienu kultūrvidi, atrodot labu resursu bāzi vietnē replay.lsm.lv.
Diāna Siliņa, Bauskas 2. vidusskolas kursa “Kultūras pamati” un mūzikas skolotāja.
#kultūras pamati #kultūra un māksla #vidusskola #skolu skolotājiem
Iepazīsiet pieredzi, kā mērķtiecīga IT rīku un daudzveidīgu mācību darba formu izmantošana padara mūzikas stundas skolēniem saistošākas un būtiski atvieglo skolotāja ikdienas darbu. Varēsiet pilnveidot savu digitālo kompetenci, uzzināt, kā papildināt klātienes stundas ar dažādu IT rīku un resursu piedāvātajām iespējām, kā arī iepazīt daudzveidīgas mācību darba formas.
Santa Kalniņa, Aizupes pamatskolas mūzikas skolotāja, un Antra Balgalve, Vecsaules pamatskolas mūzikas skolotāja.
#mūzika #datorika #sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Teātra māksla ir jauns mācību priekšmets. Katra temata īstenošana ir izaicinājums skolotājam, lai savienotu viņa iepriekšējo kultūras un pedagoģiskā darba pieredzi ar jaunā mācību priekšmeta satura īstenošanu.
Stāstā “Fabula kā iedvesmas avots procesā veidotam iestudējumam” iepazīsiet pieredzi, kā tematā “Procesā veidots iestudējums” var izmantot tādu klasisku literāru darbu kā fabulu, lai skolēni labāk saprastu kompozīcijas principus.
Indra Soika-Dreimane, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas teātra mākslas skolotāja.
Stāstā “Ēnu teātris. 5. Klase” dzirdēsiet par pieredzi, kādu guva skolēni, izveidojot no neliela resursu daudzuma ēnu teātra skatuvi skolas telpās un izspēlējot pašu sacerētu izrādi. Uzzināsiet, kādi nepieciešamie materiāli tika izmantoti, kā secīgi un kuru mācību priekšmetu ietvaros to var paveikt. Pieredzes stāstu papildinās foto no mācību procesa – kā skolēni gatavojās, sadarbojās, darbojās, secināja un analizēja.
Ilze Šuca, Salgales pamatskolas vizuālās mākslas un teātra mākslas skolotāja.
#teātra māksla #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzi, kā organizēt skolotāju sadarbību viena mācību priekšmeta ietvaros atbilstoši mācību saturam kursā “Sociālās zinības un vēsture” un kursā “ Vēsture un sociālās zinātnes I” . Gūsiet ieskatu atziņās, kā veidot apgūstamo tēmu pēctecību, kā viena mācību priekšmeta ietvaros strādā divi vai vairāki skolotāji, kas iepriekš pasniedza atsevišķus mācību priekšmetus (piemēram, vēsturi, sociālās zinības, politiku, ekonomiku u. c.). Runāsim par šādas sadarbības ieguvumiem un stiprajām pusēm, grūtībām un iespējamo apdraudējumu novēršanas iespējām.
Aija Prokopova un Ivita Asare, Dobeles Valsts ģimnāzijas sociālās un pilsoniskās jomas vidusskolas kursu skolotājas.
Aktualizēsim sarunu par to, cik aktuāla tieši šobrīd ir vajadzība veicināt skolēnu piederības izjūtu savai kopienai. Dzirdēsiet pieredzi, kā stiprināt pilsoniskās līdzdalības caurviju prasmi, kā “iekustināt” skolēnus no pamatskolas vecuma un veicināt viņu pilsonisko aktivitāti. Gūsiet ieskatu, kā šim mērķim palīdz novadpētniecības darbs ar skolēniem – ne muzejiskā izpratnē, bet aktīvā ikdienas darbībā –, mērķtiecīgi vērojot savas dzīvesvietas apkārtni un cilvēkus.
Linda Vežuka, Auces vidusskolas sociālo zinību skolotāja pamatskolas un vidusskolas posmā.
#sociālās zinības #vēsture #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā dabaszinību stundās skolēni apgūst mācību tematu, veicot praktiskos darbus, eksperimentus un veidojot modeļus. Dzirdēsiet pieredzi, kā skolēni patstāvīgi sadalās grupās, izvēlas nepieciešamos darba materiālus, izveido darba plānu (darba skici), atrod informāciju dažādos avotos, veido prezentāciju, patstāvīgi sasniedz izvirzīto mērķi, pēc dotās vērtēšanas skalas novērtē savu un citu skolēnu veikto darbu. Būs iespēja iepazīties ar skolēnu veiktajiem darbiem, darba metodēm, kā arī vērtēšanas kritērijiem.
Sandra Nastaja un Vivita Setkovska, Mārupes pamatskolas dabaszinību skolotājas.
Gūsiet ieskatu, kā praktisko uzdevumu veikšana dabaszinību stundās, skolēniem strādājot grupās, rosina interesi par mācību priekšmetu, nostiprina zināšanas un attīsta savstarpējās sadarbības prasmes, komunikāciju, spēju apvienoties kopējam uzdevumam. Dzirdēsiet pieredzi, kā organizēt grupu darbu, skolēnu iesaisti vērtēšanas kritēriju formulēšanā, prezentēšanu. Iegūsiet pārliecību par praktisko nodarbību svarīgu lomu mācību satura saistīšanā ar ikdienu.
Daiga Eglīte, Bauskas 2. vidusskolas bioloģijas un dabaszinību skolotāja.
#dabaszinības #bioloģija #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Doma par to, kā skolēns apgūs mācību saturu, kā tiks iesaistīts mācību procesā, ir viens no aktuālākajiem jautājumiem katram skolotājam, domājot par savu stundu.
Dzirdēsiet pieredzi, kā Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāji kopā plāno un īsteno stundās jauno mācību saturu, kādi ir ieguvumi un riski sadarbībai.
Krista Eglīte, Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja.
Arī mācību spēles stundā aktivizē un rosina skolēnus mācīties matemātiku. Uzzināsiet, kā izmantot spēles elementus 4.–6. klases skolēniem nozīmīgas mācību tēmas “Daļu un procentu uzdevumi” apgūšanā, kā mācīšanos padarīt aizraujošu un dinamisku.
Dina Medjānova, Ozolnieku vidusskolas matemātikas skolotāja, direktores vietniece izglītības jomā. 1.–6. klasēs.
#matemātika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzes stāstu, kā skolotājs plāno digitālā dizaina padziļinātā kursa satura programmu un kādas atziņas līdz šim guvis pēc metodisko materiālu izpētes un skolēnu atgriezeniskās saites iegūšanas. Gūsiet ieskatu, kā izvēlēties un sastādīt atbilstošākos uzdevumus, meklēt informāciju tīmekļa vietnēs.
Vladislavs Jeļisejevs, Jēkabpils 3. vidusskolas datorikas, programmēšanas un digitālā dizaina skolotājs
Gūsiet ieskatu, kā var īstenot tematu par algoritmiem 7. klases datorikas stundās, kur skolēni, sadarbojoties pāros, gūst priekšstatu par to, kas ir algoritmi un kā tos saskatīt ikdienā, piemēram, ceļā uz konkrētu mācību kabinetu.
Inita Jankeviča, Jelgavas Valsts ģimnāzijas datorikas skolotāja.
Dzirdēsiet praktiskus ieteikumus, kā datorikas stundās var izmantot dažādus digitālus rīkus, lai padarītu interesantāku mācīšanas un mācīšanās procesu.
Jānis Rožlapa, Jaunmārupes pamatskolas datorikas un inženierzinību skolotājs.
#datorika #programmēšana #digitālais dizains #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet divus pieredzes stāstus par to, kā plānot mācību saturu, izmantojot daudzveidīgus digitālus resursus un kā realizēt starppriekšmetu saikni 8. klases tematā “Kā šuj ar šujmašīnu apģērbu vai aksesuāru?”.
Uzzināsiet, kā lietot dažādus digitālos resursus mācību stundas laikā, lai diferencētu mācību stundu. Skolotāja dalīsies pieredzē, kā noder Tavaklase.lv mācību video, kādu ieguvumu skolēniem un skolotājiem sniedz apgrieztās klases mācību modelis, kā papildināt un dažādot mācību stundas ar komiksu palīdzību, kā arī, kā dizaina stundās iederas kinofilmu skatīšanās.
Melita Mazūdre, Jelgavas Paula Bendrupa pamatskolas dizaina un tehnoloģiju skolotāja.
#dizains un tehnoloģijas #sociālās zinības #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Ar divu pieredzes stāstu palīdzību noskaidrosim, kā, izmantojot daudzveidīgus vingrinājumus, var pilnveidot pamatprasmes gan sporta un veselības, gan citos mācību priekšmetos.
Dzirdēsiet piemērus, kā, izmantojot šķēršļu pārvarēšanas vingrinājumus, nostiprināt matemātikas stundā apgūtās zināšanas.
Deniss Ševčenko, Jelgavas Pārlielupes pamatskolas sporta un veselības skolotājs.
Gūsiet ieskatu piemēros no moduļa “Pārvietošanās” riteņbraukšanas prasmju apguvei. Runāsim par to, kādus uzdevumus 5. klases skolēni var veikt sporta stundās un kā tie palīdz pilnveidot riteņbraukšanas prasmes un veido izpratni par drošu pārvietošanos, izvērtējot iespējamos riskus.
Olga Fjodorova, Jelgavas Pārlielupes pamatskolas sporta skolotāja.
#sports un veselība #matemātika #sākumskola #skolu skolotājiem
Nearpod ir viena no pasaulē visplašāk izmantojamām digitālajām platformām attālināta mācību procesa nodrošināšanā.
Darbnīcā aplūkosim konkrētas metodes un piemērus, ko tā piedāvā – plašu aktivitāšu klāstu, kas ātrā, ērtā un aizraujošā veidā atbalsta macīšanās procesu un sniedz iespēju redzēt, sasniegt un procesā atbalstīt katru skolēnu, novērtēt viņu personiskās sajūtas, izpratni, emocijas, sekot līdzi satura apguves tempam, izpratnei utt. Vienlaikus platforma sniedz iespēju arī pēc katras stundas saņemt atskaiti gan par klases dabu kopumā, gan katru skolēnu individuāli. Pieslēdzoties platformai darbnīcas laikā, izmēģināsiet to lietot arī paši (tiks izmantota Nearpod bezmaksas versija).
Ilze Lesiņa, Dobeles Valsts ģimnāzijas un Dobeles sākumskolas sociālo zinību, Latvijas un pasaules vēstures skolotāja.
#sociālās zinības #vēsture un sociālās zinātnes #sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Ar mācību stundas mērķi ārpus mācību stundas rāmjiem
Gūsiet idejas un praktisku ieskatu, kā, akcentējot ievērojamu Latvijas komponistu dzīves un daiļrades iepazīšanu, rosināt skolēnus pašizpausmei un radošai darbībai. Uzzināsiet, kādas iespējas sniedz tehnoloģiju izmantošana ārpusstundu pasākuma organizēšanā un kā pilsētas mākslas galerija var kalpot kā impulss skolēnu radošai pašizpausmei.
Dace Druveniece, Jēkabpils Valsts ģimnāzijas direktora vietniece audzināšanas darbā, latviešu valodas skolotāja, Sandra Bondare un Ēriks Zeps, mūzikas skolotāji.
4. dimensija – bibliotēka
Ielūkosieties pieredzē, kādus pasākumus un projektus var piedāvāt bibliotēka, lai bagātinātu skolēnu iekšējo pasauli, veicinātu radošumu, atbalstītu iniciatīvas un palīdzētu piemeklēt risinājumus. Uzzināsiet, kāda loma ir lasītveicināšanas aktivitātēm, kā veidot piederības izjūtu kopienai un attīstīt savu personību, izmantojot daiļliteratūras tekstus.
Daiga Raļļa, Olaines 2. vidusskolas bibliotekāre.
Pastkartes. Logo/attēls. Teksts – mirklis no tavas dzīves, vietas, sajūtas. Noformējums.
Dzirdēsiet piemēru par klases stundu 8. klasē, kurā tika sasaistītas vairāku mācību priekšmetu disciplīnas (valoda, literatūra, vizuālā māksla) un novada literārā mantojuma izziņa. Tas ļāva skolēniem radošā veidā attēlot izlasīto un iepazīto, saistīt ar savu emocionālo izjūtu un pieredzi, noformējot to pastkartē.
Inga Eglīte, Auces vidusskolas angļu valodas un latviešu valodas skolotāja, un Jana Smila, angļu valodas skolotāja.
#mūzika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #izglītības iestāžu vadībai
Darbs ar bērniem, kuriem ir autiska spektra traucējumi, kļūst aktuālāks arī vispārizglītojošajās skolās.
Dzirdēsiet pieredzi par to, kā ar mūzikas palīdzību darbnīcas vadītāji ir palīdzējuši meitenei ar autiskā spektra traucējumiem attīstīt savas muzikālās dotības. Būs iespēja dzirdēt skolas un bērna pieredzi par nodarbību organizēšanu, darbu ar pārējo klases kolektīvu, kā arī emocionāli piedzīvoto.
Anita Cinkmane, Arvīda Žilinska Jēkabpils mūzikas skolas klavierspēles un vokālās dziedāšanas skolotāja.
#mūzika #profesionālā izglītība #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem #atbalsta personālam
Kā skolēnam pamatizglītības posmā laikus pamanīt trauksmes priekšvēstnešus un tos novērst?
Uzzināsiet, ko darīt vai kā reaģēt situācijās, kurās nepieciešams atpazīt uzvedības izpausmes kā traucējumu priekšvēstnešus, novērtēt uzvedību saistībā ar to ietekmējošiem faktoriem. Runāsim par trauksmi un to, cik dažādi var būt tās cēloņi. Gūsiet ieskatu praktiskā pieredzes stāstā darbā ar bērnu, kuram ir autiskā spektra traucējumi.
Līga Gutnika, Jelgavas pamatskolas “Valdeka” – attīstības centrs direktora vietniece metodiskā darbā.
Kā izmantot mūsdienu tehnoloģijas mācību procesā skolēniem ar speciālām vajadzībām pamatizglītības posmā?
Uzzināsiet par Kokneses pamatskolas – attīstības centra izmantotajām izglītības tehnoloģijām ikdienas darbā, kuras palīdz bērniem ar speciālām vajadzībām nodrošināt kvalitatīvu un jēgpilnu mācību saturu. Gūsiet ieskatu, kā tās palīdz skolotājiem organizēt radošu izglītības procesu un skolēniem interaktīvi izzināt pasauli, izmantojot dažādās digitālajās iespējas.
Elīna Māliņa un Ineta Gerasimova, Kokneses pamatskolas – attīstības centra izglītības metodiķes.
Kā veiksmīgi sekmēt atbalsta personāla sadarbību individuālo plānu veidošanā, lai veicinātu izaugsmi sākumskolas skolēniem ar mācīšanās traucējumiem?
Veidot jēgpilnus un uz skolēna izaugsmi orientētus individuālos mācību plānus ir būtiski, tāpēc atbalsta personāla un skolotāju sadarbībai ir liela nozīme. Dzirdēsiet pieredzi, kā sadarbību veido Bauskas 2. vidusskolā. Gūsiet iedvesmu sadarbības iespējām savā izglītības iestādē, lai sniegtu sistemātisku atbalstu skolēniem ar mācīšanās traucējumiem.
Inga Golovčanska, Bauskas 2. vidusskolas direktores vietniece, un Daila Balcere, speciālā pedagoģe.
#iekļaujoša izglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem #atbalsta personālam
Dzirdēsiet trīs dažādu pirmsskolas izglītības iestāžu skolotāju pieredzes stāstus par digitālo tehnoloģiju izmantošanu pirmsskolas izglītības posmā.
Uzzināsiet, kā izmantot tehnoloģijas nodarbībās, lai tas būtu saistoši un jēgpilni. Gūsiet ieskatu skolotājas pieredzē un iedrošinājumu pamēģināt arī pašiem, lietojot pirmsskolā mācīšanās platformu skolo.lv, Photon robotu un citus digitālos risinājumus.
Ilze Apsīte, Skrīveru pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” pirmsskolas skolotāja.
Dzirdēsiet pieredzi, kā pirmsskolā var izmantot interaktīvās tāfeles, lietotni Pictionary Air, interaktīvo globusu, Photon robotu un citus digitālos rīkus un platformas.
Katrīna Zotova, pirmsskolas izglītības iestādes “Magonīte” skolotāja, izglītības tehnoloģiju mentore.
Uzzināsiet, kā digitālās tehnoloģijas jēgpilni un sabalansēti izmantot pirmsskolā, lai nodrošinātu kvalitatīvu, mūsdienu prasībām atbilstošu pirmsskolas izglītības mācību procesu un motivētu bērnus apgūt jaunas prasmes un aktīvi iesaistīties. Tiks sniegti praktiski padomi, ieteikumi digitālās kompetences ieviešanā ikdienas darbā.
Marina Freiberga, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Kāpēcīši” pirmsskolas skolotāja.
#izglītības tehnoloģijas #pirmsskolu skolotājiem #metodiķiem
Dzirdēsiet skolas pieredzi, kā organizēt skolotāju savstarpēju sadarbību nelielā izglītības iestādē, kurā nav iespējams apvienot skolotājus mācību priekšmetu saturiskajās jomās, – kā izvirzīt jēgpilnus mērķus, izvēloties tikai četras prioritārās jomas un veidojot sadarbības grupas tajās, dot skolotājiem izvēles iespējas un organizēt refleksiju par paveikto. Gūsiet iedvesmu metodiskā darba organizēšanā, priekšstatu par sadarbības grupas darba plānošanu un īstenošanu tā, lai tas ir praktisks un jēgpilns, izmantojams ikdienas darbā un dotu ieceres nākamā mācību gada darbam.
Arnita Pore, Zasas vidusskolas direktore.
Uzzināsiet par pieredzi, kurai pamatā ir Karla Rodžersa teiktais: “Es zinu, ka es nevienam neko nevaru iemācīt. Es varu tikai nodrošināt vidi, kurā viņš var mācīties.” Tādēļ arī Jelgavas Valsts ģimnāzijas vadība uzskata, ka skolotājiem ir nepieciešams nodrošināt vidi, kurā viņi var mācīties. Dzirdēsiet par pieeju skolotāju mācīšanās grupās, kas īstenota jau 10 gadus, un ieteikumiem, kā organizēt skolotāju mācīšanos.
Evija Slokenberga, Jelgavas Valsts ģimnāzijas direktores vietniece metodiskajā darbā, un Liene Sabule, skolotāja konsultante.
#pamatizglītība #vidusskola #izglītības iestāžu vadībai #metodiķiem
Dzirdēsiet trīs pieredzes stāstus, kā izmantot mācību līdzekļu paraugus un kā rosināt skolēnus darboties praktiski gan klasē, gan āra nodarbībās.
Uzzināsiet, kā izmantot mācību līdzekļu krātuvē www.mape.skola2030.lv pieejamos mācību līdzekļu paraugus un pielāgot tos darbam dabaszinību mācību priekšmetu stundās. Gūsiet ieskatu par temata atsegumu, uzdevumu, atgādņu, mācību sasniegumu vērtēšanas piemēriem. Ielūkosieties risinājumos, ko darīt, ja mācību līdzekļu paraugi neietver visu temata apguvei nepieciešamo, un kā mācību procesa sekmīgai īstenošanai meklēt citas papildiespējas un idejas. Vairāk uzzināsiet par pētījumiem dabaszinību stundās. Dzirdēsiet ieteikumus mācību ekskursijām, eksperimentiem, vērojumiem dabā, pētniecības darbiem un noderīgiem resursiem no dažādām interneta vietnēm.
Ruta Trakima, Bauskas 2. vidusskolas skolotāja sākumskolas klasēm.
Dzirdēsiet idejas un risinājumus, kā iesaistīt skolēnus aktīvā darbībā, apgūstot jaunas zināšanas un prasmes, kā tādējādi īstenot kompetencēs balstītu mācību saturu, praktisko darbošanos. Gūsiet ieskatu, kā mācību process kļūst aizraujošāks un personiskāks, kā skolēni paši motivē cits citu veikt uzdevumus.
Jeļena Fjodorova un Gita Zikunova, Jelgavas Pārlielupes pamatskolas skolotājas sākumskolas klasēm.
Gūsiet idejas, kā āra nodarbības padara skolēniem mācību procesu aizraujošu, saistošu un interesantāku, kā dabaszinību mācību jomu var apgūt gan pilsētvidē (Rīgas centrā), gan lauku teritorijā, vadoties pēc apgūstamās mācību programmas un dotajām iespējām vai laikapstākļiem. Dzirdēsiet praktisku piemēru – par bērnu darbošanos grupās, izmantojot digitālos rīkus un citus mācību materiālus, veicot darba prezentēšanu un pašvērtējumu tematā “Augu atpazīšana”.
Ieva Šaliņa, Ozolnieku vidusskolas skolotāja pamatskolas posmā.
#dabaszinības #dizains un tehnoloģijas #sākumskola #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā temata “Stils un mode'’ izziņas laikā bērni mācījās plānot, izvirzīt mērķus, īstenot ideju, mācīties no kļūdām, apzināties savas emocijas, izvērtēt sasniegto rezultātu un izjūtas.
Dace Lemhena, Krimūnu pirmsskolas izglītības iestādes "Ābolītis" pirmsskolas skolotāja.
Dzirdēsiet pieredzi, kā skolotāja praktiskā darbībā izmanto kopā ar 5 un 6 gadus veciem bērniem sagatavotās digitālās grāmatas piecas sērijas.
Ilvika Liepniece, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” pirmsskolas skolotāja.
Uzzināsiet, kā bērni integrētās dienas laikā pēta un konstatē pārmaiņas dabā agrā pavasarī – plūdu laikā dažādās ūdenstilpēs.
Inga Pape un Pārsla Baško, Olaines pirmsskolas izglītības iestādes “Magonīte” pirmsskolas skolotājas.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Dzirdēsiet, kā skolotāji plāno dienas ritmu un sagatavo mācību vidi, lai bērns varētu attīstīt pašvadītas mācīšanās caurviju prasmes, sasniegt plānotos sasniedzamos rezultātus.
Liene Eikina un Nataļja Andrianova, Mārupes pirmsskolas izglītības iestādes “Zeltrīti” pirmsskolas skolotājas.
Klausoties pieredzes stāstu, gūsiet praktiskas idejas un ieteikumus, kas ir svarīgi, organizējot mācību procesu āra vidē. Uzzināsiet, kā pirmsskolā veica vides izpēti, to uzlaboja un iekārtoja tā, lai bērniem radītu attīstošu vidi – iespējas pašiem pētīt, vērot, secināt, izzināt un radoši darboties.
Sandra Nāckalne, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Lācītis” vadītāja.
Pieredzes stāsts ļaus ieskatīties “Āra aktivitāšu gadagrāmatā”, kurā apkopotas gan pedagogu organizētās rotaļdarbības, gan idejas no dažādiem interneta resursiem, gan arī dažādi metodiskie materiāli.
Maija Skrindževska, Olaines pirmsskolas izglītības iestādes “Magonīte” vadītāja vietniece izglītības jomā.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Iepazīstoties ar praktiskiem piemēriem, uzzināsiet, ko un kādēļ bērniem svarīgi apgūt konkrētā vecumposmā, kā veidot tam atbilstošu vidi. Iegūsiet daudz vienkārši realizējamu ideju, lai mazie bērni, pieaugušā netieši vadīti un ar interesi darbojoties, nonāktu līdz izvirzītajam sasniedzamajam rezultātam. Varēsiet uzdot jautājumus, kopīgi meklēt uz tiem atbildes. Meistarklases laikā stāstījumu papildinās fotogrāfijas un video par bērnu praktisku darbošanos.
Sandra Kārkliņa, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Sprīdītis” vadītājas vietniece izglītības jomā.
#valodas #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Ielūkosieties pieredzē, kā pašrocīgi un kopā ar bērniem izveidotas vairāk nekā 50 spēles. Visas izgatavotās spēles sakārtotas pa septiņām mācību jomām, katrai ir noteikti sasniedzamie rezultāti. Gūsiet ieskatu, kā skolotāja ikdienā izmanto šos materiālus, strādājot ar bērniem individuāli, pa pāriem, ar lielākām un mazākām grupām, sasniedzot konkrētus sasniedzamos rezultātus.
Elīna Haļutina, Dobeles pirmsskolas izglītības iestādes “Valodiņa” pirmsskolas skolotāja.
#pirmsskola #pirmsskolas skolotājiem
Ir pierādījies – tad, ja skolēns tiek maksimāli iesaistīts mācīšanās procesā (izvēlas tēmas, darba formas, vērtēšanas kritērijus u. c.), uzlabojas klases darba mikroklimats, motivācija. Darbnīcā uzzināsiet, kas ir miniprojekti un kā tie ļauj skolēniem radoši izpausties vācu valodas stundās, un kā sasaistīt to, kas ir “jāmācās”, ar to, ko un kā “es gribu mācīties”, kā veicināt sadarbību un attīstīt prasmes. Gūsiet ieskatu dažādos praktiskos piemēros.
Ramona Vaļģe, Jelgavas Valsts ģimnāzijas vācu valodas skolotāja.
#svešvalodas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Tēlu dialogu veidošana 5. klasē. Tēma 5.4. Mājas
Uzzināsiet, kā skolēni veido leļļu teātra dialogus. Būs iespēja pārliecināties, kādas prasmes skolēni attīsta, veidojot leļļu teātra izrādes dialogus: impovizēšana, vērtēšana, klausīšanās, pašvadīta mācīšanās, sadarbība u. c.
Linda Šmite, Bebru pamatskolas latviešu valodas skolotāja.
Radošums latviešu valodas un literatūras stundās 5. klasē
Dzirdēsiet pieredzi, kā radošuma elementu iekļaušana mācību procesā skolēnos rosina lielāku interesi par latviešu valodu un literatūru, mācību uzdevumu veikšanu. Radošie darbi abos mācību priekšmetos var tikt veikti gan individuāli, pāros, gan grupās. Uzzināsiet, kā tie palīdz veicināt savstarpējo sadarbību, apgūt zināšanas un prezentēt savu rezultātu daudz pārliecinošāk.
Sandra Silirova, Pļaviņu vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja.
#latviešu valoda #vizuālā māksla #literatūra #pamatizglītība #metodiķiem #skolu skolotājiem
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā sasniedzamie rezultāti sasaista vairāku mācību priekšmetu saturu, kuru apguve skolēniem efektīvi ir apgūstama, skolotājiem jēgpilni sadarbojoties.
Stāstā “Jēgpilna skolotāju savstarpējā sadarbība sākumskolas skolēniem saistoša un padziļinātu izpratni veicinoša mācību procesa organizēšanai” uzzināsiet, kā vienkārša un efektīva dažādu mācību jomu skolotāju savstarpējā sadarbība ļauj organizēt interesantu un saistošu mācību procesu sākumskolas skolēniem. Gūsiet ieskatu, kā skolotāju sadarbības rezultātā attīstās skolēnu kolektīvās muzicēšanas, gleznošanas, zīmēšanas, pētniecības, uzstāšanās, digitālās prasmes, radošums un pašizpausme.
Santa Kalniņa, Aizupes pamatskolas mūzikas skolotāja, un Ilga Brigmane-Briģe, sākumskolas skolotāja.
Stāstā “Māksla aizvēsturē” iepazīsiet pieredzi, kā plānot un vadīt mācību stundu, sadarbojoties Latvijas un pasaules vēstures, vizuālās mākslas un mūzikas skolotājiem, kā ļaut piedzīvot, ka starpdisciplināra stunda var būt jauniešiem jēgpilna, praktiska un aizraujoša, kā mācību stundās lietot IT rīkus un aktīvi līdzdarboties, gūstot pozitīvu un praktisku pieredzi.
Lauma Zariņa, Vecsaules pamatskolas vēstures skolotāja, Agate Vītola, vizuālās mākslas skolotāja, un Antra Balgalve, Vecsaules pamatskolas mūzikas skolotāja.
#vizuālā māksla #vēsture #mūzika #sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Uzzināsiet, kā, skolotājiem sadarbojoties, tika veidots kopīgs pirmsskolas iestādes bērnu koncerts, veltīts Latvijas dzimšanas dienai, ko bērni savās grupās, kā arī vecāki un citi interesenti varēja noskatīties, izmantojot sociālos tīklus. Iepazīsiet pieredzē gūtās atziņas un piemērus par koncerta veidošanas izaicinājumiem un risinājumiem. Piedalīsieties demonstrējumos ar reāliem piemēriem, kā tehniski sagatavot digitālu pasākumu.
Austra Matveja, Bauskas novada pirmsskolas izglītības iestādes “Dartija” mūzikas skolotāja, izglītības tehnoloģiju mentore.
#mūzika #kultūras izpratne un pašizpausmes māksla #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem #metodiķiem
Jaunajā mācību priekšmetā “Teātra māksla” būtisks ir skolotāja atbalsts skolēnam mācību procesā. Par tādu jākļūst mērķtiecīgai vērtēšanas sistēmai.
Stāstā “Snieguma vērtēšana un atbalsts” uzzināsiet pieredzi, kā autore izstrādājusi vērtēšanas kritēriju veidlapas tematiem teātra mākslā, kuras var izmantot jebkurš teātra mākslas skolotājs, lai atvieglotu sev vērtēšanas procesu.
Agra Ķēniņa, Vecsaules pamatskolas teātra mākslas skolotāja un direktores vietniece izglītības jomā.
Stāstā “Skolēnu iesaiste sava un klasesbiedru snieguma un mācīšanās izvērtēšanā” iepazīsiet pieredzi, kā nodrošināt visu skolēnu iesaisti un atbildības uzņemšanos par darbu mācību stundā. Uzzināsiet, kā skolēni praktiski darbojas – ne tikai kā izpildītāji, bet arī skatītāji, tādējādi mācoties būt vērīgiem un saskatīt dotā uzdevuma nozīmi.
Līga Milta, Ķekavas vidusskolas teātra mākslas skolotāja.
#teātra māksla #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Ielūkosieties pieredzē un padomos, kā iesaistīt skolēnus gan ikdienas mācību procesa darbu, gan pārbaudes darbu kritēriju izveidē un atgriezeniskās saites sniegšanā klasesbiedriem. Dzirdēsiet skolotājas pieredzi, kādas atziņas gūtas – vai skolēni paši ir spējīgi savas mācīšanās rezultātus arī novērtēt. Aplūkoto pieeju iespējams izmantot, mācot dažādus tematus dažādās vecuma grupās, tādējādi veicinot skolēnu iesaisti viņu izglītības procesā.
Sabīne Ozoliņa, Jaunmārupes pamatskolas vēstures un sociālo zinību skolotāja, mācību jomas koordinatore Mārupes novadā.
Uzzināsiet, kā spēle “Bingo” var palīdzēt laikus un kvalitatīvi sniegt atgriezenisko saiti, veicināt un atbalstīt mācīšanos.
Ruta Dišereite, Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas Latvijas un pasaules vēstures, sociālās un pilsoniskās jomas vidusskolas kursu skolotāja.
#sociālās zinības #vēsture #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzi par izveidotu mācību stundu, kurā integrēta starppriekšmetu saikne ģeogrāfijā un bioloģijā tematā “Koku izpēte skolas pagalmā'”. Nodarbība balstīta uz skolēna pašvadītu mācīšanos, ar kuras palīdzību skolēns attīsta plānošanas prasmi, mācās pamatot savu viedokli un veidot secinājumus.
Vineta Grinšpone, Bebru pamatskolas bioloģijas skolotāja, un Lāsma Gūte, ģeogrāfijas skolotāja.
Gūsiet ieskatu idejās, kā izmantot digitālos rīkus bioloģijas un ķīmijas mācību satura apguvē pamatskolā klātienes un attālināto mācību stundu laikā. Uzzināsiet, kā mācīt pētniecības prasmes, ja darbu nevar veikt laboratorijā; kā izmantot koplietotu datni skolēnu patstāvīgam darbam, atgriezeniskās saites saņemšanai. Dzirdēsiet pieredzi, kādas ir skolēnu mācīšanās iespējas vidē Socrative.com. Tiks piedāvāti Moodle vidē veidoti mācību materiālu piemēri (krustvārdu mīkla, tekstā ievietojami jēdzieni u. c.).
Ilze Zariņa, Jēkabpils Valsts ģimnāzijas datorikas un bioloģijas skolotāja, Inese Rāviņa, ķīmijas un bioloģijas skolotāja.
Pieredzes stāstā ģeogrāfijas skolotāja sniegs priekšstatu par programmas Young Innovators metodēm un rīkiem, kā arī papildu iespējām.
Žanna Murahina, Aizkraukles novada vidusskolas ģeogrāfijas skolotāja.
#bioloģija #ģeogrāfija pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem
Skolēnu sadarbība ir lielisks veids, kā veicināt spriešanu matemātikas stundās. Darbnīcas laikā runāsim par zinātniski pamatotu praksi: kā veidot vidi, kurā skolēni efektīvi darbojas grupās, cik lielas grupas veidot, kā izvēlēties skolēnus grupām, kur un kā grupām strādāt. Aplūkosim, kādus uzdevumus darbam grupās skolēniem piedāvāt un kā apkopot paveikto pēc grupu darba.
Edīte Dāvidsone, Mārupes Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja.
#matemātika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Gūsiet ierosmi, kā kopā veidot izlaušanās spēli par tēmu “Ūdens” un izaicināt skolēnus izmantot PowerPoint programmu (pieredzes stāsts 5.–6. klasēs). Tiks demonstrēta pieredze par dabaszinību tēmas “Elektroenerģijas ieguves veidi” pašvadītu apguvi, izmantojot platformas Office 365 Sway programmas prezentāciju.
Inese Rīna, Babītes vidusskolas datorikas skolotāja pamatskolā, un Zina Jonušaite, dabaszinību skolotāja 4.–6. klasēs.
#datorika #dabaszinības #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet plašākus pieredzes stāstus par trim mācību tēmām, kas tika realizētas divus gadus praksē ar 7. klasēm. Gūsiet ieskatu sadarbības projektos kopā ar datorikas mācību priekšmetu tēmās: "3D", “Mājas interjera veidošana”, apgaismes objekts “Staro skola”. Uzzināsiet par plānošanu, saskaņošanu, kopēju darbu izvērtēšanu un rezultātiem – skolēnu darbiem, kādi tapa projektu noslēgumā. Gūsiet ieskatu gan šādas sadarbības ieguvumos, gan izaicinājumos.
Dace Rumpe, Mārupes Valsts ģimnāzijas dizaina un tehnoloģiju, mājturības un tehnoloģiju skolotāja, un Gatis Maķevics, dizaina un tehnoloģiju, inženierzinību skolotājs.
#dizains un tehnoloģijas #datorika #inženierzinības #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Uzzināsiet par skolotāju sadarbību, veidojot starpdisciplināras sporta un veselības un matemātikas stundas. Gūsiet iespēju iepazīties ar moduļa “Piedzīvojumu aktivitātes” plānošanu un jēgpilnu uzdevumu izvēli orientēšanās prasmju apguvei. Meistarklasē iepazīsiet piemērus, kā, izmantojot orientēšanās vingrinājumus, nostiprināt matemātikas stundās apgūtās prasmes.
Danute Balčūna, Dobeles 1. vidusskolas sporta un veselības skolotāja.
#sports un veselība #matemātika #sākumskola #skolu skolotājiem
Citādo dienu organizēšana Jelgavas Valsts ģimnāzijā
Uzzināsiet, kas ir Citādās dienas Jelgavas Valsts ģimnāzijā. Īpašas tās dara tas, ka nenotiek tradicionālās mācību stundas, bet, sadarbojoties dažādu jomu skolotājiem un klases audzinātājiem, skolēni rada kaut kādu noteiktu produktu. Noskaidrosiet, kas ir “nudging” jeb bikstīšana, ar kuras palīdzību tiek atgādinātas skolēniem aktuālas lietas skolā, un kā tas palīdz skolēniem attīstīt noteiktas prasmes un apgūt līderību.
Marita Asarīte, Jelgavas Valsts ģimnāzijas direktores vietniece audzināšanas darbā.
Mežs kā klase
Dzirdēsiet Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas pieredzi par mācību procesa īstenošanu meža teritorijā, veicinot skolēnos izpratni par dabu kā vērtību un mežu kā alternatīvu klases telpai. Būs iespēja iepazīties ar ieguvumiem, izaicinājumiem un sadarbībā ar Latvijas Valsts mežiem un LU SIIC izveidoto mācību materiālu.
Agija Lāce, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas bioloģijas un dabaszinību skolotāja.
Ūdens ir dzīvība
Uzzināsiet, kā nodarbību par saldūdens resursu samazināšanos pasaulē ļāva 5. klašu skolēniem radošā veidā sasaistīt gan valodu izziņu un iemaņas vizuālajā mākslā, gan stiprināt dažādas caurviju prasmes. Runājot par ūdeni kā vērtību, skolotāja rosināja skolēnus emocionāli vērtēt un izteikt savu attieksmi, attīstīt asociatīvo un kritisko domāšanu, paplašināt angļu valodas vārdu krājumu. Nodarbībā tika izmantoti rotaļu un teatrāli elementi, kā arī bilingvālā metode (latviešu – angļu valoda), tādējādi bagātinot skolēnu leksiku divās valodās.
Svetlana Savenko, Dobeles 1. vidusskolas angļu valoda skolotāja, un Ilona Zaķe, vizuālās mākslas skolotāja.
#dabaszinības svešvalodas #sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem #metodiķiem #izglītības iestāžu vadībai
Kopdarbības un partnerības iespējas sākumskolā
2021./2022. mācību gadā līdz ar nejaušas idejas īstenošanu aizsākās 1. un 3. klases skolēnu sadraudzība, kas izvērtās plašāk un interesantāk nekā sākumā bija cerēts. Dzirdēsiet pieredzi, kāpēc kopdarbība nepieciešama, kā to var īstenot sadarbībā arī citiem kolēģiem, tādējādi izglītības procesā gan sniedzot kādam atbalstu, gan pašiem esot kopā vienotā komandā. Gūsiet ieskatu, kā šāda ideja sākumskolas posmā sekmē caurviju prasmju attīstīšanu vienotā mācību un audzināšanas procesā ne tikai mācību stundu laikā, bet arī līdzdarbojoties skolas dzīvē.
Judīte Januškeviča un Anda Jurgeviča, Jēkabpils 2. vidusskolas sākumskolas klašu skolotājas.
“Salaveča Challenge (izaicinājuma) ballīte” jeb “Kopā jautrāk, drošāk, spilgtāk!”
Dzirdēsiet iedvesmojošu stāstu, kā, ņemot vērā Covid-19 ierobežojumus, uzdrīkstēties organizēt un vadīt izglītības iestādē aizraujošu svētku pēcpusdienu vienlaikus klātienē un tiešsaistē (Zoom platformā). Uzzināsiet, kā veiksmīgi plānot, vadīt Ziemassvētku eglītes pasākumu ar atraktīviem uzdevumiem, iekļaujot skolēnus ar mācīšanās, garīgās attīstības, uzvedības traucējumiem, kā arī izglītojamos ar mācīšanās grūtībām, turpinot veicināt kopā būšanas, ģimeniskuma, piederības izjūtas, draudzīgās vides, savstarpējo pozitīvu attiecību, skolēnu un skolotāju savstarpējās mijiedarbības nozīmi un vērtību.
Marika Keiša, Lejasstrazdu sākumskolas skolotāja, direktora vietniece audzināšanas darbā.
Ziemassvētku labā garastāvokļa maratons
Dzirdēsiet pieredzi par skolēnu ar mācīšanas, garīgās attīstības, uzvedības traucējumiem, kā arī skolēnu ar mācīšanās grūtībām veiksmīgu iekļaušanu skolas dzīvē. Gūsiet ieskatu piemēros, kā norisinās sadarbība ar mācību priekšmetu un interešu izglītības pulciņu skolotājiem, veidojot starppriekšmetu saikni un organizējot ārpusklases aktivitātes – tematiskās pēcpusdienas decembrī.
Marika Keiša, Lejasstrazdu sākumskolas skolotāja, direktora vietniece audzināšanas darbā, un Diāna Mikalajuna, izglītības psiholoģe, krievu valodas skolotāja.
#sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem #izglītības iestāžu vadībai
Dzirdēsiet pieredzi, kā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem attīstīt ieradumu darboties ilgtspējīgi un apkārtējai videi draudzīgi, mērķtiecīgi šķirojot sadzīvē radušos atkritumus un iespēju taupīt dabas resursus. Gūsiet ieskatu praksē, kā skolotāji, savstarpēji sadarbojoties, veido starppriekšmetu saikni, izmanto daudzveidīgas mācību organizācijas formas, lai mācībās gūto cieši saistītu ar reālo dzīvi. darbnīcā skolotāja dalīsies ar piemēriem dažāda veida uzdevumiem, kuri akcentē praktisku darbošanos, izpratni, savas rīcības un viedokļa pamatošanu.
Gunita Dambe, Antra Lasmane, Agita Valaine, Rita Juļa un Ļubova Dzērve, Auces vidusskolas speciālās izglītības skolotājas.
#dabaszinātnes #pamatizglītība #skolu skolotājiem #atbalsta personālam
Izglītības tehnoloģiju mentoru kopienas izveide pilsētā, tās mērķis un paveiktais
Dzirdēsiet pieredzi, kā darbojas Jelgavas pilsētas izglītības tehnoloģiju mentoru kopiena, kurā darbojas pa vienam mentoram no katras iestādes. Gūsiet ieskatu, kā paaugstināt pirmsskolas izglītības kvalitāti, mērķtiecīgi strādājot pie atbalsta sistēmas izveides un stiprināšanas, kur izglītības tehnoloģiju mentors ir viens no atbalsta speciālistiem kā iekšējais resurss pašā iestādē un arī pašvaldībā kā ārējais resurss.
Agita Rasiņa, Jelgavas valstspilsētas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Gaismiņa” vadītājas vietniece izglītības jomā, izglītības tehnoloģiju mentore Jelgavas valstspilsētas pašvaldībā.
Mākoņkrātuves OneDrive izmantošana mācību procesa organizēšanā un nodrošināšanā
Uzzināsiet, kādi ir ieguvumi, izmantojot mākoņkrātuvi OneDrive mācību procesā, kādi soļi ir jāveic, lai veiksmīgi to izmantotu visas mērķgrupas mācību procesā. Iegūsiet praktiskus ieteikumus un padomus racionālā mākoņkrātuves izmantošanā.
Ilze Dubova, Jēkabpils Agrobiznesa koledžas direktores vietniece IT un tālmācības jomā.
Digitālo rīku izmantošanas iespējas mācību stundā
Gūsiet ieskatu pieredzē, kā daudzveidīgi izmantot digitālos rīkus mācību procesā. Kopā noskaidrosim, kā varam padarīt IT lietojumu jēgpilnu un noderīgu skolēna kompetenču attīstīšanai. Uzzināsiet, kā kādu konkrētu rīku, piemēram, Avataru veidotāju, var lietot starppriekšmetu saiknē, tādā veidā paplašinot skolēnu un skolotāju pieredzi tā lietošanā arī mācībās, ne tikai izklaidei. Būs iespēja dzirdēt, ar kādiem izaicinājumiem nācies saskarties, piemeklējot ērtus un vienkārši lietojamus digitālos rīkus.
Rainelda Muižniece, Jēkabpils 3. vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja, un Irina Zeņina, direktores vietniece mācību darbā, sociālo zinību skolotāja.
#pirmsskola #vidusskola #izglītības iestāžu vadībai #metodiķiem #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzi, kā skolotāja virza jēgpilnu un efektīvu jaunākā vecuma bērnu patstāvīgu mācību darbību plānotā sasniedzamā rezultāta sasniegšanai.
Karīna Manuilova, Olaines pirmsskolas izglītības iestādes “Zīle” pirmsskolas skolotāja.
Gūsiet ieskatu, kā trīsgadīgi bērni izmanto dažādus virtuves piederumus un tehniku, lai praktiskā darbībā attīstītu domāšanu, roku veiklību, novērošanas un salīdzināšanas prasmes, estētisko izjūtu, uzmanību, atmiņu, gūtu emocionālu piepildījumu un paļaušanos uz saviem spēkiem.
Inga Strelkova un Marika Freifelde, Jelgavas pašvaldības pirmsskolas izglītības iestādes “Gaismiņa” pirmsskolas skolotājas.
Ielūkosieties, kā bērni izmanto tehnoloģijas ikdienā, piemēram, sulu spiedi, šujmašīnu, āmuru, kā arī gūsiet priekšstatu par iestādē izgudrotās skaņu tāfeles un sensoro klavieru izmantošanu.
Amanda Siliņa, privātās pirmsskolas izglītības iestādes “Mācos mācīties” vadītāja un pirmsskolas skolotāja, un Ilze Mihailova, pirmsskolas skolotāja.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Dzirdēsiet, kā izglītības metodiķe kopā ar skolotājiem kopīgi izveidoja vienotu vērtēšanas modeli, reizē padziļinot izpratni par vērtēšanas nozīmi, plānojot mācības bērniem.
Linda Kudule, Svētes pamatskolas pirmsskolas grupas izglītības metodiķe.
Iepazīsieties ar piemēru, kā nodrošināt komunikācijas nepārtrauktību un veidot jēgpilnu sadarbību starp grupu skolotājiem un atbalsta komandas speciālistiem, veidojot individuālos izglītības programmas apguves plānus koplietojamos Google dokumentos.
Inga Vicupa, Jelgavas valstspilsētas pirmsskolas izglītības iestādes “Ķipari” vadītājas vietniece izglītības jomā.
Ielūkosieties pieredzē, kā pirmsskolas izglītības iestādē izmanto e-klasi: efektīvi dokumentē un izmanto vērtēšanā iegūtos datus, lai plānotu turpmāko darbu un bērna mācīšanos, veido atbalsta grupas žurnālu, lai vienkopus tiktu atspoguļots paveiktais darbs, efektīvi izmanto sadaļu “Skolas jaunumi”, lai ieguvēji ir gan iestādes darbinieki, gan izglītojamo vecāki.
Laila Šutine, Elejas pirmsskolas izglītības iestādes “Kamenīte” izglītības metodiķe.
#iekļaujošā izglītība #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem #metodiķiem #atbalsta personālam
Gūsiet ieskatu pirmsskolas mūzikas skolotājas pieredzē, kā veiksmīgi plānot nodarbības atbilstoši grupas mēneša plānam, papildinot to ar dažādām mūzikas aktivitātēm, ļaujot bērniem iepazīt daudzveidīgo mūzikas pasauli.
Evija Rateniece, Iecavas pirmsskolas izglītības iestādes “Cālītis” pirmsskolas mūzikas skolotāja.
Dzirdēsiet par dažādām svētku svinēšanas formām, par mūzikas skolotāja iesaisti un pienesumu mācību tēmas izpētes dažādošanā, sākot no apspriešanās un lēmumu pieņemšanas kopīgi ar grupas skolotājām un beidzot ar praktiskiem piemēriem un darbībām mūzikas nodarbībās un svētkos.
Lolita Sauliete, Olaines pirmsskolas izglītības iestādes “Magonīte” pirmsskolas mūzikas skolotāja.
#kultūras izpratne un pašizpausme mākslā #pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Darbnīcā pārliecināsieties, ka darbs ar mālu ir kā lieliska terapija gan mazam, gan lielam. Redzēsiet, kā izmantot mālu mēneša temata izziņas laikā, kā bērni apgūst pašapkalpošanās prasmes, sagatavojot un sakārtojot savu darba virsmu, kā mācās atpazīt un nosaukt savas emocijas, atveidot tās mālā.
Elīna Tobiasa, privātās pirmsskolas izglītības iestādes “Paulas Karlsons” pirmsskolas skolotāja.
#pirmsskola #pirmsskolu skolotājiem
Gūsiet priekšstatu par veidu, kā izmantot un pielāgot valodas portfeli angļu valodas stundās vidusskolā (B1-B2 līmenis), lai veicinātu skolēnu caurviju prasmju attīstību un sniegtu atgriezenisko saiti. Uzzināsiet, kā ar portfolio palīdzību un tā jauno struktūru veicināt skolēnu kritisko domāšanu un problēmu risināšanu, jaunradi un uzņēmējspēju, pašvadītas mācīšanās prasmes, sadarbību, pilsonisko līdzdalību un digitālās prasmes. Tiks demonstrēti izveidotie materiāli, kuri balstās Skola2030 dokumentos un ‘ELP’ (European Language Portfolio). Vingrināšanās sadaļā tiks izpētīti caurviju prasmēs balstīti uzdevumi.
Anna Sidorova, Olaines 2. vidusskolas angļu valodas skolotāja, svešvalodu jomas koordinatore.
#svešvalodas #vidusskola #skolu skolotājiem #metodiķiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem
Xenoglossophobia un tās risinājumi
Gūsiet ieskatu skolotājas pieredzē darbā ar 7.–12. klasēm, kas viņu pamudinājis pētīt dziļāk jēdzienu “xenoglossophobia”, un kā tas skaidro novēroto problēmu – visās klasēs ir skolēni, kuri atklāti saka, ka nevēlas runāt vai pat klusē un neiesaistās aktīvā viedokļu apmaiņā, kas neveicina valodas apguvi un praktizēšanu. Īpaši problēma ir saasinājusies pēc ilgā attālināto mācību perioda. Uzzināsiet par skolotājas izaicinājumiem meklēt zinātniski pamatotu skaidrojumu un metodiku, kas pamudinājusi rast veidus, kā iedrošināt un uzsākt sarunu ar šiem skolēniem, un kādu progresu izdevies panākt.
Elita Freija, Dobeles Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotāja.
Skolotāju energosaudzējošie, efektīvie digitālie rīki mācību stundās
Uzzināsiet par dažādiem bezmaksas digitālajiem rīkiem, kas palīdz svešvalodu stundas veidot skolēniem interesantas un mūsdienīgas, skolotājiem – ātri sagatavojamas, vairākkārt lietojamas, skolēnus iekļaujošas. Ielūkosieties konkrētu uzdevumu, projektu un internetā pieejamo lietotņu piemēros.
Inga Lapinska, Jēkabpils 3. vidusskolas angļu valodas skolotāja.
Laikus sniegta kvalitatīva atgriezeniskā saite mācīšanās atbalstam un mācību procesa pilnveidei
Dzirdēsiet skolotājas pieredzi, kas mudinājis meklēt un lietot citu veidu, kā aktualizēt un pilnveidot mācīšanās prasmes, izmantojot atgriezenisko saiti, turklāt tā, lai tā nebūtu vienveidīga, bez savu spēju un turpmākās darbības apzināšanās. Gūsiet ieskatu, kā jautāt skolēniem par mācību stundā sasniegto, kas vērsts uz caurviju prasmēm un kritiskās domāšanas prasmju pilnveidi.
Inese Vancāne, Ilmāra Gaiša Kokneses vidusskolas angļu valodas skolotāja.
#svešvalodas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem
Stāstos uzzināsiet par vairākiem paņēmieniem un mācību līdzekļiem muzikālo prasmju apguvē pirmsskolā, sākumskolā un pamatskolā.
Muzikālo prasmju apguve ar viedierīču palīdzību
Uzzināsiet, kā, izmantojot mūsdienu tehnoloģijas, skolēns var apgūt prasmi spēlēt klavieres savās mobilajās ierīcēs lietotnē REAL PIANO vai PERFECT PIANO. Piemērs balstīts uz dziesmas apguvi “Stāvēju, dziedāju” kora partitūru divbalsīgi.
Dace Bula, Ķekavas vidusskolas mūzikas skolotāja.
Muzikogramma kā aktīvas klausīšanas veids mūzikā
Uzzināsiet par muzikogrammu – aktīvu mūzikas klausīšanas veidu, kur mūzika tiek attēlota grafiskos zīmējumos. Aktivitātes galvenais uzdevums ir saklausīt un “sataustīt” skaņdarba formu (shēmu, struktūru), ritmu un dinamiku. Šādu vingrinājumu izpildīšana izkopj mūzikas klausīšanas iemaņas, paplašina iztēli, māca pacietību.
Nataļja Ebere, Jelgavas Pārlielupes pamatskolas mūzikas skolotāja pirmsskolā un pamatskolā.
#mūzika #vizuālā māksla #pamatizglītība #sākumskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Iepazīsieties ar “Classkick” vietni, kuru iespējams izmantot, lai dažādotu mūzikas stundas un attīstītu skolēnos pašvadītas mācīšanās prasmes. Uzzināsiet, kā to var lietot attālinātajām mācībām. Būs darbošanās praktiski, iespēja iejusties skolēna lomā, izpildot sagatavotos uzdevumus, kā arī pašiem apgūstot šīs vietnes pamatus. Darbnīca ieteicama tiem mūzikas skolotājiem, kuri līdz šim šajā vietnē nav darbojušies.
Rūta Bergmane, Ozolnieku vidusskolas mūzikas skolotāja un direktora vietniece ārpusklases darba jomā.
#mūzika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Pieredzes stāsti akcentēs aktuālo lasītveicināšanas problemātiku konkrētai skolēnu auditorijai un to, kādi varētu būt atbilstoši risinājumi.
Uzzināsiet, kā mācību procesā iekļaut Latvijas nacionālās bibliotēkas (LNB) lasīšanas veicināšanas programmu “Bērnu, jauniešu un vecāku žūrija”. Gūsiet ieskatu, kā izveidot paradumu regulāri un patstāvīgi lasīt vecumposmam atbilstošu un kvalitatīvu daiļliteratūru, izmantojot šīs programmas grāmatu kolekcijas darbus, un kā iespējams izveidot sistēmu skolēnu lasītprasmes attīstīšanai.
Ilze Ramiņa, Ķekavas vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotāja pamatskolas posmā.
#literatūra #latviešu valoda #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Gūsiet ieskatu praktiskos piemēros no kursiem “Sociālās zinības un vēsture” un “Vēsture un sociālās zinātnes I” – sniegumu vērtēšanā, darbu paraugos, tēmu un kursu portfolio plānos. Runāsim par snieguma analīzes metodēm, sniegumu līmeņu aprakstiem un sistēmisku pieeju portfolio metodes izmantošanā. Uzzināsiet skolēnu viedokli par metodes plusiem un riskiem, darbu snieguma līmeņa aprakstiem. Būs iespēja redzēt skolēnu darbu portfolio – gan digitālo apkopojumu, gan izdruku eksemplārus. Praktiski analizēsim darbu paraugus, lai iepazītu iespējas šo metodi izmantot arī savā praksē.
Sandra Erinovska, Olaines 1. vidusskolas sociālās un pilsoniskās jomas vidusskolas kursu skolotāja, novada jomas koordinatore.
Dzirdēsiet, kā, dabaszinātņu skolotājiem sadarbojoties, tika realizēts 8. klases 1. temats ķīmijā un fizikā. Gūsiet ieskatu izveidotajos materiālos, tematiskajos plānos un reālā pieredzē, kas izdevās un kas neizdevās. Skolotāja demonstrēs kopīgi izstrādāto pārbaudes darbu.
Inga Melngaile, Jaunmārupes pamatskolas ķīmijas un matemātikas skolotāja, dabaszinātņu metodiskās jomas vadītāja, un Aija Gavare, fizikas un matemātikas skolotāja.
Ķīmijā ir svarīgi strādāt ar ķīmisko elementu periodisko tabulu. Pieredzes stāstā iepazīsiet piedāvāto spēli, kurā, izmantojot pogas un lentītes, var izskaidrot, kas ir oksidēšanas pakāpe. Dzirdēsiet skaidrojumu, kā izmantot kartītes ķīmisko savienojumu formulu sastādīšanā un prasmju veidošanā, rakstot ķīmisko reakciju vienādojumus.
Anita Zibola, Bauskas 2. vidusskolas ķīmijas skolotāja.
Uzzināsiet par pētniecības un patstāvīgajiem darbiem, kuros skolēni veic pētījumus saistībā ar saviem ikdienas paradumiem vai reālajām dzīves situācijām.
Elīna Meldere, Bauskas pilsētas pamatskolas ģeogrāfijas, inženierzinību, fizikas un dabaszinību skolotāja.
#ķīmija #fizika #ģeogrāfija #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet Jelgavas Valsts ģimnāzijas pieredzi, kā sekot līdzi skolēnu mācīšanās progresam, kā stundā īstenot efektīvu atgriezenisko saiti un kuros līmeņos tā ir visefektīvākā. Gūsiet ieskatu dažādos piemēros.
Anna Petrago, Jelgavas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja.
Uzzināsiet, kā skolēna prasmju apguvē palīdz mērķtiecīgi mācītas stratēģijas, kuras ietver būtiskus matemātikas satura jautājumus. Gūsiet ieskatu pieredzē, kā izmantot “Zīmuļa stratēģiju”, lai mācītu skolēnus strādāt ar matemātikas uzdevumu tekstiem, lai veiksmīgāk tos uztvertu un atrisinātu problēmas.
Ilze Ieleja, Andreja Upīša Skrīveru vidusskolas direktora vietniece izglītības jomā, matemātikas skolotāja.
#matemātika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Gūsiet pieredzi, kā praktiski darboties tematā “Statistika”, mācību stundas vadot datorklasē un izmantojot IT rīkus (Excel). Uzzināsiet, kā noteikt datu kopas vidējos lielumus (aritmētiskais vidējais, mediāna, moda) un izkliedes mērus (amplitūda, kvartiles, starpkvartiļu amplitūda, vidējā absolūtā novirze, dispersija, standartnovirze), kā arī kā datus grafiski attēlot. Īpaša uzmanība tiks veltīta kvartilēm, starpkvartiļu amplitūdai un kastu diagrammām.
Margita Jirgensone, Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijas matemātikas skolotāja.
#matemātika #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet trīs pieredzes stāstus par mācību priekšmeta “Dizains un tehnoloģijas” specifiskajiem paņēmieniem un to, kā plānot resursus, sadarbojoties ar citiem skolas skolotājiem.
Gūsiet ieskatu, kā realizēt dizaina un tehnoloģiju tēmas “Kā modelē un izgatavo izstrādājumus ar 3D printeri?” un “Pamatprincipi darbā ar programmvadāmo kokapstrādes darba galdu” 7. un 8. klasē nelielā lauku skolā.
Dace Supe, Svētes pamatskolas dizaina un tehnoloģiju skolotāja, un Dace Vīpule-Kuļika, Zaļenieku komerciālās un amatniecības vidusskolas skolotāja, mācību darbnīcu “Restauratoru nams” vadītāja.
Ielūkosieties praksē, kā no ieceres līdz gatavam produktam vidusskolā realizē digitālo dizainu, izmantojot CNC lāzergriezēju un Silhouette Cameo programmatūru.
Inga Viļumsone, Jelgavas Valsts ģimnāzijas digitālā dizaina skolotāja.
Dzirdēsiet pieredzi par kompleksu, pēctecīgu uzdevuma idejas izveidi un īstenošanu aušanas, kokapstrādes un mājaslapu veidošanas tēmu apguvē 7. klasei, sadarbojoties dizaina un tehnoloģiju un datorikas skolotājiem.
Indra Stanke un Alvis Reinis, Jaunmārupes pamatskolas dizaina un tehnoloģiju skolotāji.
#dizains un tehnoloģijas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem
Dzirdēsiet pieredzi un gūsiet ierosmi, kā īstenot interesantas un skolēniem aizraujošas sporta un veselības stundas. Ielūkosieties piemēros, kā izmantot jēgpilnus uzdevumus, lai sekmētu skolēnu pamatprasmes, caurviju prasmes un ieradumus.
Aiva Aišpure, Bauskas Valsts ģimnāzijas sporta un veselības skolotāja.
Gūsiet ieskatu piemēros no moduļa “Pārvietošanās” slidošanas prasmju apguvei. Runāsim par to, kādus vingrinājumus izvēlēties, lai tos būtu iespējams iekļaut dažādās zināmās un jaunās situācijās, sadarbojoties pārī, komandā dažādos vecumposmos.
Marija Hutornaja, Olaines 2. vidusskolas un pirmsskolas izglītības iestādes “Ābelīte” sporta un veselības skolotāja.
#sports un veselība #sākumskola #skolu skolotājiem
Publiskā runa kā instruments starpdisciplināras mācīšanās pieredzes veidošanai
Tradicionāli publisko runu asociē ar prasmi prezentēt, uzstāties, uzrunāt auditoriju. Dzirdēsiet stāstu par vērojumiem un praktiskus piemērus, kā šāda runa vispār top, kādi ir šīs mācību formas galvenie ieguvumi skolēnam kā personībai. Ielūkosieties pieredzē, kā izpaužas starppriekšmetu saite, kā ar reālijām rosināt skolēnu interesi, kā attīstīt spēju iedziļināties procesos un izdarīt secinājumus.
Kristīne Pakule, Dobeles Valsts ģimnāzijas direktores vietniece izglītības jomā.
Vērtībās balstītu pieradumu veidošana un skolēnu iesaiste izglītības iestādes darbā
Dzirdēsiet skolas pieredzi, ko veidoja pandēmijas apstākļi – kā organizēt audzināšanas darbu un noturēt skolēnu ieinteresētību un iesaisti ar ierobežotu aktivitāšu pieejamību. Uzzināsiet, kā īstenot skolas aktivitātes, sasaistot tās ar audzinoši mērķi un skolēnu izpratni par to, kā arī skolēna paša ieguvumiem.
Ingūna Ūbele, Jēkabpils 3. vidusskolas direktores vietniece audzināšanas jautājumos, latviešu valodas un literatūras skolotāja.
Vērtīborientēta skolēnu iesaiste dažādu kopienu aktivitātēs
Dzirdēsiet pieredzi, kā, strādājot pandēmijas laikā, sākumskolas skolēniem radīt apstākļus, kurus viņi neizjūt kā apgrūtinājumu pulcēšanās, draudzēšanās ierobežojumus un kuri neatrauj mācību procesu no ikdienas dzīves. Ielūkosieties piemēros, ar kādu vērtīborientētu radošu darbību palīdzību tika veidota piederība klases, pilsētas un valsts kopienai, saistot to ar apgūstamo mācību saturu.
Mārīte Viļuma, Jēkabpils 3. vidusskolas sākumskolas posma skolotāja.
#sākumskola #pamatizglītība #izglītības iestāžu vadībai
Ko skolēniem būtu nepieciešams definēt klases stundu ietvaros – jomu vai konkrētu profesiju?
Dzirdēsiet pieredzi, kā klases stundu ietvaros aktualizēt karjeras jautājumus. Uzzināsiet par trīs klases stundu ciklu, kura ietvaros skolēniem ir iespēja izzināt savas stiprās un vājās puses, intereses, lai ar pašu iegūtu atziņu palīdzību nonāktu pie secinājumiem par savu nākotni un karjeras izvēli.
Liene Niedola, Ozolnieku vidusskolas matemātikas un dabaszinību skolotāja, klases audzinātāja, metodiskās grupas vadītāja.
Piedzīvot emocijas
Gūsiet ieskatu par formālās un neformālās izglītības sinerģiju un to, kā sniegt atbalstu citas citam laikā, kad ir bijis grūti un attālināto mācību ir bijis pārāk daudz. Runāsim par motivētiem jauniešiem, kuri darbojas skolēnu pašpārvaldēs, ir zaudējuši motivāciju un idejas, arī savstarpējo komunikāciju un komandas garu.
Uzzināsiet par projekta rakstīšanas procesu un kļūdu izmantošanu vērtīgas mācību pieredzes iegūšanā, neformālās izglītības metožu izmantošanu skolēnu pašpārvaldes darbā un sadarbības iespējām ar jauniešu centriem.
Elīna Ziediņa, Jēkabpils novada Bērnu un jauniešu centra jaunatnes lietu speciāliste.
Radošā darbnīca KVEDA – krāsainās vasaras elementu digitālā atslēga
Uzzināsiet par radošo darbnīcu projektu tiem 3.–6. klases skolēniem, kuri vēlējās iesaistīties eTwinning starptautiskajā projektā “Blog it, don’t block it!”. Darbnīcu ietvaros notika dažādas nodarbības – digitālo karšu veidošana, virtuālās dienasgrāmatas veidošana, 3D modelēšana, valodas kompetenču pilnveidošana, sava pagasta un novada izzināšana, pikniki, pārgājieni, mācību spēles, ekskursijas. Uzzināsiet, kā iespējams attīstīt un pilnveidot skolēnu svešvalodu kompetenci, IKT un kritiskās domāšanas prasmes, uzsverot tikumus un vērtības radošo darbnīcu nodarbībās.
Inese Grigaļeviča, Elejas vidusskolas angļu valodas skolotāja.
#sākumskola #pamatizglītība #vidusskola #izglītības iestāžu vadībai #skolu skolotājiem #profesionālās izglītības iestāžu skolotājiem
Dzirdēsiet piemērus, kā akcentēt katra skolēna stiprās puses, lai viņš justos piederīgs, vajadzīgs, lai paaugstinātos viņa pašapziņa un veidotos pamatota izjūta –“es varu, es protu, es daru”. Aktualizēsim, kā tas ietekmē skolēnam vēlmi nākt uz skolu. Redzēsiet praktiskus piemērus, kā skolotājam attīstīt skolēna potenciālu. Būs ieskats gan fotogrāfijās, gan video par to, kā organizēt savu darbu, lai ievērotu principu –“skola katram bērnam”. Skolotāja skaidros, kā veido individuālās programmas apguves plānu, ieskicēs ieguvumu un izaicinājumus.
Dace Ekša, Jelgavas pamatskolas “Valdeka” – attīstības centrs direktora p. i. un teātra mākslas skolotāja, Dace Podniece, vizuālās mākslas skolotāja, Līga Žilinska, sākumskolas skolotāja.
#vizuālā māksla #teātra māksla #latviešu valoda #sākumskola #pamatizglītība #skolu skolotājiem
Iepazīsieties ar Nearpod lietotnes izmantošanu un to, kā tā palīdz vadīt tiešsaistes nodarbības, kurās skolēniem ir iespēja iesniegt savas atbildes rakstiski, audio formātā, izspēlēt dažādas spēles, uzņemt informāciju no video utt. Skolotājam tas sniedz iespēju sniegt atgriezenisko saiti un reāllaikā reaģēt uz skolēnu sniegumu.
Iegūsiet instrukcijas un atgādni, kā strādāt ar Nearpod lietotni, kā arī gūsiet ļoti skaidru priekšstatu par to, kā izskatās darbs no skolotāju un skolēnu puses.
Darbnīcas laikā dalībnieki pieslēgsies tai kā skolēni, pildīs uzdevumus un analizēs tos. Dalībniekiem būs iespēja vadītā veidā pieslēgties Nearpod lietotnei un izstrādāt pašiem savu nodarbību atbilstoši iepriekš izveidotajam šablonam.
SVARĪGI! Darbnīcai būtiskas ir datora lietošanas pamatprasmes un zināšanas.
Jānis Silavs, Mārupes Valsts ģimnāzijas vēstures un sociālo zinību skolotājs pamatskolas un vidusskolas posmā.
#vēsture #sociālās zinātnes #svešvalodas #izglītības tehnoloģijas #pamatizglītība #vidusskola #skolu skolotājiem #metodiķiem
Uzzināsiet par skolas mērķiem atbilstošu, darba vidē balstītu skolotāju profesionālās pilnveides modeli un skolas vadības skatījumu uz metodisko grupu nozīmi skolas metodiskā darba pilnveidošanā. Gūsiet atbildes uz šādiem jautājumiem. Kā izveidot savas pedagoģiskās darbības izpētes grupas? Kā atrast līderus – grupu vadītājus? Kāda loma ir skolotāju konsultantam–ekspertam un kāda – skolas vadībai, lai skolotāju mācīšanās procesā iesaistītu lielāku skaitu kolēģu un katrs skolotājs apgūtu jaunas prasmes?
Ingrīda Tamane, Vecumnieku vidusskolas direktores vietniece izglītības jomā, un Anda Kuzma, skolotājs–mācīšanās konsultants.
#pamatizglītība #vidusskola #izglītības iestāžu vadībai #metodiķiem
Diskusija par konferencē pieredzēto. Kā turpmāk veidot atbalsta sistēmas veiksmīgai skolotāju sadarbībai?