Skola katram bērnam
Valsts izglītības satura centra (VISC) ESF projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) astotā konference izglītības praktiķiem un rīcībpolitikas veidotājiem “Skola katram bērnam” veltīta praksēm un sistēmām, ar kuru palīdzību mācīšanās procesā pilnvērtīgi iekļaut katru skolēnu. Konference norisināsies 2020. gada 8. oktobrī, Ogres novada Kultūras centrā. Konferenci būs iespēja vērot tiešraidē gan mūsu Skola2030 mājaslapā, gan Facebook lapā (https://www.facebook.com/Skola2030). Skaties tiešraides programmu šeit!
Skola katram bērnam ir tāda skola, kurā katrs skolēns, neatkarīgi no savam spējām, prasmēm, interesēm un rakstura, var justies pieņemts un saprasts, katram tiek piedāvāti izaicinājumi un izvirzīti nozīmīgi mērķi, kas ir augsti un tajā pašā laikā izpildāmi. Tā ir skola, kurā katrs var saņemt sev nepieciešamo atbalstu un tāpēc augt un šos mērķus sasniegt. Tā ir skola, kuras fokusa centrā ir bērns.
Konferencē runāsim par konkrētiem paņēmieniem un to īstenošanu mērķtiecīgi un sistemātiski skolas ikdienā, kas skolotājiem un skolu vadītājiem var būt noderīgi, lai īstenotu iepriekš minēto. Ko skolas un klases līmenī darīt, lai piekļūtu katram bērnam? Kā pamanīt un noteikt skolēnu dažādās prasmes un mācīšanās vajadzības un atbilstoši pielāgot mācīšanu gūtajiem rezultātiem? Kā mācīšanās procesu veikt diferencēti? Kā, apgūstot konkrētā mācību priekšmeta saturu, vienlaikus dot iespēju skolēnam mācīties domāšanas un darīšanas stratēģijas, kas viņam ļauj iet dziļāk un mācīties arvien patstāvīgāk? Kā veidot tādu klases sistēmu, kas rosina un dod iespēju skolēniem attīstīt un nostiprināt pašvadītas mācīšanās prasmes? Kā veidot vērtēšanas sistēmas, kas nodrošina mācīšanās procesā noderīgu atgriezenisko saiti katram, neprasot no skolotāja pārlieku daudz laika un darba? Runāsim par šiem un daudziem citiem rīkiem un risinājumiem, kas skolotājam var palīdzēt skolēna atbalstīšanā un virzīšanā.
Lūdzam, pirms reģistrējies iepazīsties ar programmu, darbnīcu aprakstiem un to kāda veida jautājumi tajā tiks apskatīti!
Uz konferenci īpaši aicinām pārstāvjus no skolām, kas nav piedalījušās satura aprobācijā.
Konference top sadarbībā ar Ogres novada domi, British Council pārstāvniecību Latvijā un AS “Swedbank”
Programma
Reģistrācija un rīta sarunas pie tējas un kafijas
Ogres novada kultūras centrā
RĪTA RUNAS
Ogres novada kultūras centra zālēs un tiešraidē
Konferences atklāšana
Gints Sīviņš, Ogres novada domes priekšsēdētāja vietnieks
Guntars Catlaks, Valsts izglītības satura centra vadītājs
Kādas zināšanas mācām?
Jānis Vilciņš, Skola2030 I Vecākais eksperts
Kā mācīt prasmes?
Jānis Zeimanis, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas angļu valodas skolotājs
No zināšanām uz izpratni: izglītības sistēmas maiņa Britu Kolumbijas provincē, Kanādā
Rods Alens (Rod Allen), nesenās mācību satura reformas vadītājs, bijušais Britu Kolumbijas Kanādā izglītības ministra vietnieks
PIRMĀS DARBA SESIJAS
Dažādās telpās Ogres novada Kultūras centrā
Pusdienlaika pārtraukums un sarunas ar Skola2030 mācību jomu ekspertiem
Dažādās telpās Ogres novada Kultūras centrā
Pusdienas tiks nodrošinātas.
OTRĀS DARBA SESIJAS
Dažādās telpās Ogres novada Kultūras centrā
KONFERENCES NOSLĒGUMS
Ogres novada kultūras centra zālēs un tiešraidē
Ija Brammane, Cēsu 2.pamatskolas direktore
Marita Dzene, Cēsu 2.pamatskolas sākumskolas skolotāja
Edīte Kanaviņa, Gulbenes novada izglītības pārvaldes vadītāja
Pēcpusdienas sarunas pie tējas un kafijas
Darbnīcu apraksti
KONFERENCES ATKLĀŠANA
Gints Sīviņš, Ogres novada domes priekšsēdētāja vietnieks
Guntars Catlaks, Valsts izglītības satura centra vadītājs
RĪTA RUNAS
Kādas zināšanas mācām?
Jānis Vilciņš, Skola2030 I Vecākais eksperts
Pilnveidotajā pieejā zināšanas joprojām ir centrālajā vietā. Kā mērķtiecīgi plānot un realizēt skolēnu iesaisti zināšanu konstruēšanā?Kādu vēl veidu zināšanas skolēnam jāgūst, lai tās veidotu vienotu kopbildi un skolēns prastu tās izmantot ne tikai uzreiz pēc stundas, bet arī tālākā nākotnē?
Kā mācīt prasmes?
Jānis Zeimanis, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas angļu valodas skolotājs
Ko nozīmē tas, ka skolēniem “vairāk jādara pašiem”? Kāda pilnveidotajā pieejā ir skolotāja loma? Jānis Zeimanis ilustrēs, kā skolēniem mācīt stratēģijas, piedāvāt piemērus, ietvaru un atbalstu, lai palīdzētu katram sasniegt rezultātu.
No zināšanām uz izpratni: izglītības sistēmas maiņa Britu Kolumbijas provincē, Kanādā
Rods Alens (Rod Allen), nesenās mācību satura reformas vadītājs, bijušais Britu Kolumbijas Kanādā izglītības ministra vietnieks
Kāpēc Britu Kolumbija – province, kurai ir augsti PISA rezultāti, – izlēma pamatos mainīt savu izglītības sistēmu? Rods Alens dalīsies ar priekšnoteikumiem veiksmīgai jauna izglītības standarta ieviešanai.
KONFERENCES ATKLĀŠANA
Gints Sīviņš, Ogres novada domes priekšsēdētāja vietnieks
Guntars Catlaks, Valsts izglītības satura centra vadītājs
RĪTA RUNAS
Kādas zināšanas mācām?
Jānis Vilciņš, Skola2030 I vecākais eksperts
Pilnveidotajā pieejā zināšanas joprojām ir centrālajā vietā. Kā mērķtiecīgi plānot un realizēt skolēnu iesaisti zināšanu konstruēšanā? Kādu vēl veidu zināšanas skolēnam jāgūst, lai tās veidotu vienotu kopbildi un skolēns prastu tās izmantot ne tikai uzreiz pēc stundas, bet arī tālākā nākotnē?
Kā mācīt prasmes?
Jānis Zeimanis, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas angļu valodas skolotājs
Ko nozīmē tas, ka skolēniem “vairāk jādara pašiem”? Kāda pilnveidotajā pieejā ir skolotāja loma? Jānis Zeimanis ilustrēs, kā skolēniem mācīt stratēģijas, piedāvāt piemērus, ietvaru un atbalstu, lai palīdzētu katram sasniegt rezultātu.
No zināšanām uz izpratni: izglītības sistēmas maiņa Britu Kolumbijas provincē, Kanādā
Rods Alens (Rod Allen), nesenās mācību satura reformas vadītājs, bijušais Britu Kolumbijas Kanādā izglītības ministra vietnieks
Kāpēc Britu Kolumbija – province, kurai ir augsti PISA rezultāti, – izlēma pamatos mainīt savu izglītības sistēmu? Rods Alens dalīsies ar priekšnoteikumiem veiksmīgai jauna izglītības standarta ieviešanai.
KONFERENCES ATKLĀŠANA
Gints Sīviņš, Ogres novada domes priekšsēdētāja vietnieks
Guntars Catlaks, Valsts izglītības satura centra vadītājs
RĪTA RUNAS
Kādas zināšanas mācām?
Jānis Vilciņš, Skola2030 I vecākais eksperts
Pilnveidotajā pieejā zināšanas joprojām ir centrālajā vietā. Kā mērķtiecīgi plānot un realizēt skolēnu iesaisti zināšanu konstruēšanā? Kādu vēl veidu zināšanas skolēnam jāgūst, lai tās veidotu vienotu kopbildi un skolēns prastu tās izmantot ne tikai uzreiz pēc stundas, bet arī tālākā nākotnē?
Kā mācīt prasmes?
Jānis Zeimanis, Rīgas Valsts 1. ģimnāzijas angļu valodas skolotājs
Ko nozīmē tas, ka skolēniem “vairāk jādara pašiem”? Kāda pilnveidotajā pieejā ir skolotāja loma? Jānis Zeimanis ilustrēs, kā skolēniem mācīt stratēģijas, piedāvāt piemērus, ietvaru un atbalstu, lai palīdzētu katram sasniegt rezultātu.
No zināšanām uz izpratni: izglītības sistēmas maiņa Britu Kolumbijas provincē, Kanādā
Rods Alens (Rod Allen), nesenās mācību satura reformas vadītājs, bijušais Britu Kolumbijas Kanādā izglītības ministra vietnieks
Kāpēc Britu Kolumbija – province, kurai ir augsti PISA rezultāti, – izlēma pamatos mainīt savu izglītības sistēmu? Rods Alens dalīsies ar priekšnoteikumiem veiksmīgai jauna izglītības standarta ieviešanai.
Diskusijā sarunāsimies par jautājumiem: Kas ir iekļaujoša izglītība? Ko ar to saprotam Latvijā? Kādas sadarbības formas nepieciešamas, lai realizētu iekļaujošu izglītību? Kādi resursi ir pieejami skolā un ārpus tās? Ko skolai nozīmē īstenot iekļaujošu izglītību? Kādi ir izaicinājumi un kādi – risinājumi?
Diskusiju vada:
Solvita Lazdiņa, Skola2030 I Vecākā eksperte, Rīgas pilsētas sākumskolas direktore
Piedalās:
Baiba Moļņika, UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas ģenerālsekretāre,
Mārīte Rozenfelde, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmijas asociētā profesore,
Dita Nīmante, Latvijas Universitātes Izglītības zinātņu un pedagoģisko inovāciju nodaļas asociētā profesore,
Inese Kārkliņa, Vaivaru pamatskolas direktore,
Rita Vectirāne, Jelgavas domes priekšsēdētāja vietniece.
Darbnīcā analizēsim piemērus, kā skolotājam iegūt precīzu informāciju par skolēna izpratni un prasmēm un sniegt skolēnam noderīgu atgriezenisko saiti. Darbnīcā izmantosim sākumskolas matemātikas piemērus.
Darbnīcu vada:
Ilze France, Latvijas Universitātes starpnozaru izglītības inovāciju centra pētniece
Kā nodrošināt to, ka katrs skolēns viņam piemērotā veidā sasniedz savu potenciālu? Kā skolotājam plānot šādas mācības, nepatērējot “visu pasaules laiku”? Šajā darbnīcā izzināsim iespējas diferencēt dažādus mācīšanās aspektus, kā arī iepazīsimies ar labās prakses piemēriem no valodu un matemātikas jomas.
Vada:
Aira Kumerdanka, Skola2030 I Eksperte,
Sandra Krauze, Valmieras Valsts ğimnāzijas matemātikas skolotāja,
Laura Katkēviča, Liepājas Raiņa 6. vidusskolas angļu valodas skolotāja.
Kā skolēniem iespējams prasmīgi sasniegt mācību mērķus? Viena no atbildēm ir - izmantojot stratēģijas. Šajā darbnīcā iepazīsim stratēģiju dabu mācību procesā, aplūkosim iespējas tās skolēniem pakāpeniski mācīt, kā arī iepazīsimies ar labās prakses piemēriem, kuros vienas skolas dažādi valodu skolotāji stratēģijas skolēniem māca saskaņoti.
Darbnīcu vada
Agita Ozoliņa, Jelgavas Valsts ģimnāzijas angļu valodas skolotāja,
Irīna Ivanova, Jelgavas Valsts ģimnāzijas krievu valodas skolotāja.
Darbnīcā būs iespēja iepazīsies ar dažādiem praktiskiem rīkiem, ko var izmantot skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanā. Dalībnieki pārrunās dažādu skolu pieredzi - kā šajā darbā sistēmiski atbalstīt skolotājus, kā vērtēt skolas ētosu, veidojot vienotu visas skolas pieeju.
Darbnīcu vada:
Elita Šneidere un Inga Beltiņa, Rīgas pilsētas sākumskolas skolotājas
Kā strādāt vispārizglītojošā klasē, kurā mācās skolēni ar speciālām vajadzībām? Darbnīcā skaidrosim, kā šādā klasē diferencēt uzdevumus, izmantojot snieguma līmeņu aprakstus. Strādāsim ar latviešu valodas un matemātikas piemēriem.
Darbnīcu vada:
Inese Stepko, Liepājas iekļaujošās izglītības atbalsta centra vadītāja un O. Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas speciālā pedagoģe.
Darbnīcā piedzīvosim vairākas metodes, ko Anglijā lietojam, lai mācītu skolēnus ar mācīšanās traucējumiem. Domāsim arī, kā tās pielietot attālinātas mācīšanās apstākļos. Uzzināsiet, kā veidot skolēniem pielāgotus mācīšanās plānus, kā stundās diferencēt un kādus ietvarus un atbalstu mācīšanās procesā piedāvāt, lai visi skolēni sasniegtu rezultātus. Izmantosim piemērus no pamatskolas un vidusskolas vecumposma.
Darbnīcu vada:
Henrieta Bola (Henrietta Ball), Matemātikas jomas vadītāja Parkhausa skolā Ņūburī, Svindonā, Lielbritānijā (Park House School Newbury, Swindon, UK).
Darbnīca norisināsies tiešsaistē, angļu valodā.
Kā skolēniem mācīt plānot savu darbu katru stundu un ilgtermiņā? Kā organizēt stundu, lai skolēni uzraudzītu paši savu mācīšanās procesu un sekotu līdzi sasniegtajam? Darbnīcā tiks piedāvāti klases darba organizācijas principi, kas ļauj skolēnam uzņemties atbildību par to, kā viņš mācās. Darbnīcā izmantosim piemērus no fizikas, vēstures un dizaina un tehnoloģijām.
Darbnīcu vada:
Evija Pumpuriņa, Raunas vidusskolas direktora vietniece metodiskajā darbā, vēstures skolotāja,
Brigita Zēmele, Raunas vidusskolas fizikas, dizaina un tehnoloģiju skolotāja.
Darbnīcā diskutēsim un dalīsimies pieredzē ar labās prakses piemēriem, mācību metodēm un paņēmieniem, kā strādāt klasēs, kurās skolēniem ir atšķirīgi valodas prasmes līmeņi.
Darbnīcu vada:
Arvils Šalme, Skola2030 I Vecākais eksperts,
Iveta Grīnberga, IZM Politikas iniciatīvu un attīstības departamenta vecākā eksperte.
Kavējumi, uzvedības un sekmju problēmas, – kādas sistēmas palīdz laikus pamanīt grūtības un proaktīvi tās risināt? Kādi ir efektīvi sadarbības modeļi starp skolotājiem un atbalsta personālu dažāda lieluma skolās? Kādus ārējos resursus varam piesaistīt? Darbnīca īpaši orientēta uz skolu atbalsta personālu un klašu audzinātājiem, bet noderēs arī citiem.
Darbnīcu vada:
Anna Zaula, Skola2030 I Eksperte,
Inguna Kaniņa, Lielvārdes pamatskolas sociālā pedagoģe,
Evija Rutmane, Lēdmanes pamatskolas sociālā pedagoģe.
Kā organizēt darbu, ja skolā ir skolēni ar dažādām mācīšanās vajadzībām vai grūtībām? Darbnīcā sarunāsimies par skolas līmeņa mācību darba organizācijas modeļiem, kas var palīdzēt atbalstīt katru skolēnu mācīšanās procesā. Uz darbnīcu īpaši aicinām skolu vadības komandu pārstāvjus.
Darbnīcu vada:
Rasa Dirvēna, Skola2030 I Vecākā eksperte,
Aiga Felš-Milberga, Ventspils 4. vidusskolas direktora vietniece,
Daiga Puga, Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolas direktore,
Kristīne Jozauska, Izglītības kvalitātes valsts dienesta vecākā eksperte.
Vērtēšana katra skolēna izaugsmei
Kā izskatās efektīva atgriezeniskā saite klasē? Kāpēc vienā situācijā skolēni ir gatavi izmantot saņemto atgriezenisko saiti, bet citā ne? Kā diagnosticējošos darbus var izmantot mērķtiecīgam skolēnu atbalstam?
Pāvels Pestovs, Skola2030 I Vērtēšanas satura izstrādes vadītājs
Atgriezeniskā saite katra skolotāja izaugsmei
Kā prasmīga atgriezeniskā saite, kuru skolotājam sniedz eksperts vai pieredzējis kolēģis un kas balstās uz skolotāja snieguma līmeņa aprakstu, var palīdzēt novērtēt skolotāja mācīšanās vajadzības un rast veiksmīgus profesionālās izaugsmes risinājumus? Kā tādējādi uzlabojas skolēnu mācīšanās?
Dace Namsone, Latvijas Universitātes starpnozaru izglītības inovāciju centra direktore, vadošā pētniece
Darbnīcā analizēsim piemērus, kā skolotājam iegūt precīzu informāciju par skolēna izpratni un prasmēm un sniegt skolēnam noderīgu atgriezenisko saiti. Darbnīcā izmantosim sākumskolas matemātikas piemērus.
Darbnīcu vada:
Ilze France, Latvijas Universitātes starpnozaru izglītības inovāciju centra pētniece
Kā nodrošināt to, ka katrs skolēns viņam piemērotā veidā sasniedz savu potenciālu? Kā skolotājam plānot šādas mācības, nepatērējot “visu pasaules laiku”? Šajā darbnīcā izzināsim iespējas diferencēt dažādus mācīšanās aspektus, kā arī iepazīsimies ar labās prakses piemēriem no valodu un matemātikas jomas.
Darbnīcu vada:
Aira Kumerdanka, Skola2030 I Eksperte,
Sandra Krauze, Valmieras Valsts ğimnāzijas matemātikas skolotāja,
Laura Katkēviča, Liepājas Raiņa 6. vidusskolas angļu valodas skolotāja.
Kā skolēniem iespējams prasmīgi sasniegt mācību mērķus? Viena no atbildēm ir - izmantojot stratēģijas. Šajā darbnīcā iepazīsim stratēģiju dabu mācību procesā, aplūkosim iespējas tās skolēniem pakāpeniski mācīt, kā arī iepazīsimies ar labās prakses piemēriem, kuros vienas skolas dažādi valodu skolotāji stratēģijas skolēniem māca saskaņoti.
Darbnīcu vada:
Inga Strode, Jelgavas Valsts ģimnāzijas latviešu valodas skolotāja,
Elita Indriksone, Jelgavas Valsts ģimnāzijas latviešu valodas skolotāja.
Darbnīcā būs iespēja iepazīsies ar dažādiem praktiskiem rīkiem, ko var izmantot skolēnu sociāli emocionālo prasmju attīstīšanā. Dalībnieki pārrunās dažādu skolu pieredzi - kā šajā darbā sistēmiski atbalstīt skolotājus, kā vērtēt skolas ētosu, veidojot vienotu visas skolas pieeju.
Darbnīcu vada:
Elita Šneidere un Inga Beltiņa, Rīgas pilsētas sākumskolas skolotājas
Kā strādāt vispārizglītojošā klasē, kurā mācās skolēni ar speciālām vajadzībām? Darbnīcā skaidrosim, kā šādā klasē diferencēt uzdevumus, izmantojot snieguma līmeņu aprakstus. Strādāsim ar latviešu valodas un matemātikas piemēriem.
Darbnīcu vada:
Inese Stepko, Liepājas iekļaujošās izglītības atbalsta centra vadītāja un O. Kalpaka Liepājas 15. vidusskolas speciālā pedagoģe.
Britu Kolumbijā Kanādā nesen īstenota izglītības satura un pieejas reforma. Darbnīcā – pieredzes stāstāsarunāsimies par to,ko šīs pārmaiņas nozīmēja skolotājiem. Kādas bija galvenās lietas, ko skolotāji mainījasavā darbā? Kāda profesionālā pilnveide tam bija nepieciešama? Kādas atbalsta sistēmas skolotājiempalīdzēja sekmīgi īstenot pārmaiņas?
Darbnīcu vada:
Rods Alens (Rod Allen), nesenās mācību satura reformas vadītājs, bijušais Britu Kolumbijas Kanādā izglītības ministra vietnieks.
Darbnīca norisināsies tiešsaistē, angļu valodā.
Darbnīcā skatīsim lasītprasmes diagnostikas rīkus un piedāvāsim mērķtiecīgu vingrinājumu sistēmu nodarbībām mazās grupās.
Darbnīcu vada:
Malgožata Raščevska, Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes dekāne.
Kādus datus vākt, lai izvirzītu kopīgus mērķus skolai un sekotu izaugsmei ceļā uz tiem? Kā nonākt līdz vienotai izpratnei par tiem? Darbnīcā – pieredzes stāstā skola “Domdaris” dalīsies ar piemēru, kā nonāca līdz vienotai izpratnei par kopīgu caurviju prasmju vērtēšanu, kā sekoja skolēnu izaugsmei un kā dati palīdzēja pieņemt nākamos lēmumus.
Darbnīcu vada:
Jolanta Klišāne, Skola2030 I Eksperte,
Ildze Čakāne, “Domdaris” matemātikas skolotāja.
Darbnīcā – pieredzes stāstā runāsim par bērnu ar uzvedības un mācīšanās grūtībām iekļaušanu mācību procesā un skolas dzīvē. Rādīsim praktiskus piemērus tam, ko var darīt skola un kādi atbalsta rīki ir pieejami.
Darbnīcu vada:
Solvita Lazdiņa, Skola2030 I Vecākā eksperte, Rīgas pilsētas sākumskolas direktore,
Inga Gulbe, Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas projekta “9.2.1.3/16/I/001 “Atbalsta sistēmas pilnveide bērniem ar saskarsmes grūtībām, uzvedības traucējumiem un vardarbību ģimenē” Konsultatīvās nodaļas vadītāja,
Zaiga Ivana, Mazsalacas vidusskolas direktore,
Vita Rusmane, Mazsalacas vidusskolas skolotāja.
Darbnīcā strādāsim ar diagnosticējošiem darbiem, kuri izstrādāti atbilstoši pilnveidotajam mācību saturam. Iziesim visu ciklu: (1) kādus sasniedzamos rezultātus gribam vērtēt, (2) kā veidojam uzdevumus un vērtēšanas kritērijus, kas vērtē tieši plānotos skolēnam sasniedzamos rezultātus, (3) ko varam secināt, analizējot skolēnu sniegumu diagnosticējošajos darbos, (4) kā pielāgojam tālāko mācīšanas procesu. Darbnīcā izmantosim matemātikas un dabaszinību diagnostikas darbu piemērus.
Darbnīcu vada:
Jānis Vilciņš, Skola2030 I Vecākais eksperts,
Jeļena Volkinšteine, Rīgas Ostvalda vidusskolas direktora vietniece, Skola2030 I Vecākā eksperte.
Kāda ir skolotāja, direktora, izglītības pārvaldes vadītāja loma katra bērna atbalstīšanā? Personiski stāsti par to, ko gribējām paveikt, kas izdevās un ko tas prasīja. Stāstos saklausīsim atbildes uz jautājumiem: Kā skolotājam labāk saprast bērnu? Kā direktoram veicināt skolotāju izaugsmi, stiprināšanu, pilnveidi? Kāda ir pašvaldības loma un iespējas?
Marita Dzene, Cēsu 2. pamatskolas sākumskolas skolotāja
Ija Brammane, Cēsu 2. pamatskolas direktore
Edīte Kanaviņa, Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītāja
Inga Pāvula, Skola2030 I Vecākā eksperte
Kāda ir skolotāja, direktora, izglītības pārvaldes vadītāja loma katra bērna atbalstīšanā? Personiski stāsti par to, ko gribējām paveikt, kas izdevās un ko tas prasīja. Stāstos saklausīsim atbildes uz jautājumiem: Kā skolotājam labāk saprast bērnu? Kā direktoram veicināt skolotāju izaugsmi, stiprināšanu, pilnveidi? Kāda ir pašvaldības loma un iespējas?
Marita Dzene, Cēsu 2. pamatskolas sākumskolas skolotāja
Ija Brammane, Cēsu 2. pamatskolas direktore
Edīte Kanaviņa, Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītāja
Inga Pāvula, Skola2030 I Vecākā eksperte
Kāda ir skolotāja, direktora, izglītības pārvaldes vadītāja loma katra bērna atbalstīšanā? Personiski stāsti par to, ko gribējām paveikt, kas izdevās un ko tas prasīja. Stāstos saklausīsim atbildes uz jautājumiem: Kā skolotājam labāk saprast bērnu? Kā direktoram veicināt skolotāju izaugsmi, stiprināšanu, pilnveidi? Kāda ir pašvaldības loma un iespējas?
Marita Dzene, Cēsu 2. pamatskolas sākumskolas skolotāja
Ija Brammane, Cēsu 2. pamatskolas direktore
Edīte Kanaviņa, Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītāja
Inga Pāvula, Skola2030 I Vecākā eksperte
Konferences lektori
Rod Allen
Lasīt vairākJānis Vilciņš
Lasīt vairākJānis Zeimanis
Lasīt vairākMarita Dzene
Lasīt vairākIja Brammane
Lasīt vairākEdīte Kanaviņa
Lasīt vairākRod Allen
"No zināšanām uz izpratni: izglītības sistēmas maiņa Britu Kolumbijas provincē, Kanādā"
Kāpēc Britu Kolumbija - province, kurai ir tik augsti PISA rezultāti - izlēma pamatos mainīt savu izglītības sistēmu? Izmantojot sociālo un kultūras pārmaiņu ieviešanas pieeju, Britu Kolumbija veiksmīgi pieņēma jaunu standartu, kas skolēniem piedāvā pilnveidotu mācīšanās pieredzi.
Ieskatam iesakam izlasīt interviju ar Rodu Alenu: http://skola2030.lv/lv/jaunumi/blogs/rods-allens-britu-kolumbijas-macibu-satura-parmainu-vaditajs-mums-bija-izcila-izglitibas-sistema-kapec-to-mainijam!

Jānis Vilciņš
"Kādas zināšanas mācām?"
Pilnveidotajā pieejā zināšanas joprojām ir centrālajā vietā. Kā mērķtiecīgi plānot un realizēt skolēnu iesaisti zināšanu konstruēšanā?Kādu vēl veidu zināšanas skolēnam jāgūst, lai tās veidotu vienotu kopbildi un skolēns prastu tās izmantot ne tikai uzreiz pēc stundas, bet arī tālākā nākotnē?
Ieskatam iesakam izlasīt interviju ar Jāni Vilciņu: https://skola2030.lv/lv/jaunumi/blogs/matematiska-izpratne-apzinata-macisanas-un-dazadu-domasanas-veidu-pienemsana-ved-pie-noturigam-zinasanam-ilgtermina!

Jānis Zeimanis
"Kā mācīt prasmes?"
Ko nozīmē tas, ka skolēniem “vairāk jādara pašiem”? Kāda pilnveidotajā pieejā ir skolotāja loma? Jānis Zeimanis ilustrēs, kā skolēniem mācīt stratēģijas, piedāvāt piemērus, rāmi un atbalstu, lai palīdzētu katram sasniegt rezultātu.

Marita Dzene
Cēsu 2. pamatskolas sākumskolas skolotāja

Ija Brammane
Cēsu 2. pamatskolas direktore

Edīte Kanaviņa
Gulbenes novada Izglītības pārvaldes vadītāja
