18.03.2021

Klausāmsaruna #2: Vai intelektam jāapkalpo emocijas?

Skola2030 klausāmsarunas "Starpbrīdis" ir domātas ikvienam, kam interesē skolas dzīve un bērnu pieredze tajā. Uz sarunām aicināsim praktiķus un teorētiķus, skolotājus un skolēnus, vecākus un ministrus, lai runātu par to, kā katru dienu veidot skolu, kādā vēlamies un kādā vērts mācīties.

Piedāvājam noklausīties klausāmsarunu otro epizodi "Vai intelektam jāapkalpo emocijas?".

Šajā klausāmsarunas epizodē Skola2030 konsultante Solvita Lazdiņa sarunājas ar Latvijas Universitātes profesori, sertificētu psiholoģi Baibu Martinsoni par to, kas sociāli emocionālā mācīšanās, no kādam prasmju grupām tā sastāv, kāda ir šo prasmju nozīme, kā tās var mācīt skolā un kāda tajā ir vecāku loma. Klausieties, diskutējiet, domājiet līdzi un iedvesmojieties darīt.

Par epizodes viešņu. Baiba Martinsone, Dr.psych., ir Skola2030 veidotās programmas "Sociāli emocionālā mācīšanās. Stundu plāni 1.-12. klasēm" autore, kā arī Erasmus+ projekta "Garīgās veselības veicināšana skolās" vadītāja Latvijā. 

Sarunas pieturpunkti

2:40 Kas ir garīgā veselība? 
6:15 Sociāli emocionālās mācīšanās (SEM) nozīme dzīvesspēka stiprināšanā
8:59 No kādām prasmju grupām sastāv SEM?  
13:54 Vai emocijas apkalpo intelektu?
14:38 Sevis saprašana kā pamats, lai mācītos un skolotāja loma tajā
19:38 Sevis pārvaldīšana
23:20 Saprast citus 
26:02 Saprasties ar citiem/ skolotāja un skolēna attiecības
33:01 Labu attiecību veidošana starp skolēniem un skolotāju
36:15 Atbildīgu lēmumu pieņemšana
43:11 SEM iekļaušanas stundā piemērs
45:10 Kā mācīt SEM prasmes?
51:45 Atgriezeniskā saite
54:08 Kā skolas vadība var atbalstīt sociāli emocionālo prasmju mācīšanu skolā? 
58:31 Ar ko sākt sociāli emocionālo prasmju mācīšanu skolā?
1:04:29 Vecāku iesaiste sociāli emocionālo prasmju apgūšana

⇒ Klausies arī Podbean,  Apple Podcasts un Google Podcasts!