Pieredze, kas gūta Skotijā, Glāzgovā, Lornstrītas pamatskolā
Klases Lornstrītas pamatskolā ir lielas, vidēji 30 skolēnu katrā. Ienākot klasē, vispirms pārņem apmulsums: nodarbība notiek ar pieciem skolēniem, katram rokās ir planšetdators. Šeit skolēniem, kuriem ir grūtības ar lasītprasmi, paralēli nodarbībām tiek nodrošināts ļoti specifisks atbalsts, lai bērns tālāk varētu iekļauties nodarbībās. Šai skolai katra diena ir liels izaicinājums, jo to apmeklē skolēni ar 70 dažādām dzimtajām valodām, dažreiz skolēns ir arī tulkotājs starp vecākiem un skolas pedagogiem, jo skolēns labāk pārvalda angļu valodu nekā viņa vecāki.
Piemēram, ko darīt, ja skolēns neprot ne lasīt, ne rakstīt, ne runāt angliski? Nedaudz runā tikai rumāņu valodā. Pat tādā situācijā Lornstrītas pamatskolas skolēnam sniegs nepieciešamo palīdzību, nezaudējot viņa socializācijas iespējas un iespējas apmeklēt nodarbības kopā ar visiem skolēniem. Papildus, noteiktā laikā, bērns strādā individuāli ar skolotāju. Uz visām Lornstrītas pamatskolas mēbelēm ir uzraksti angliski, ir grāmatas, kurās attēlu nosaukumi atrodami vairākos desmitos valodu. Tostarp arī rumāņu valodā, kuru skolotājs nepārvalda, bet, ņemot talkā visus papildlīdzekļus, skolotājs spēj komunicēt ar bērnu, tādējādi bērns progresē, mācās un socializējas.