Uzziņu resursi par vērtēšanu
Apkopojums skolotājiem pieejamo uzziņu resursiem par vērtēšanu – lasiet, klausieties, pārrunājiet ar kolēģiem, lai kopīgi nonāktu pie jautājumiem un atbildēm, kā vērtēšanu vislabāk īstenot tieši jūsu skolā.
Lejuplādēt PDF: Skola2030 Ziņas Novembris - 2020
E-kursā skolotājiem – sadaļa par vērtēšanu
https://bit.ly/talakizglitiba_e_kurss
Fragments no konsultācijas skolotājiem par vērtēšanu (Pāvels Pestovs, 30.10.2020.)
Vebinārs: Biežākie jautājumi par vērtēšanu. Atbild Skola2030 vecākais eksperts Pāvels Pestovs (21.08.2020.)
Vebināri par diagnosticējošiem darbiem (līdz 2020. gada novembrim):
- Diagnosticējošo darbu loma pilnveidotā mācību satura īstenošanā
- Matemātikas diagnosticējošie darbi pilnveidotajā mācību saturā
- Diagnosticējošie darbi dabaszinībās
Par vērtēšanu katrā mācību priekšmetā aicinām skatīties vebinārus, kas veltīti katra mācību priekšmeta programmām, saturam, pieejai, akcentiem, biežākajiem jautājumiem. Šos vebinārus var atrast mācību resursu krātuvē https://mape.skola2030.lv/ pie mācību priekšmetu programmām, kā arī gan YouTube:
- Vebināru saraksts: Mācību priekšmetu programmu paraugi
- Vebināru saraksts: Mācību priekšmetu pamatkursu programmu paraugi vispārējā vidējā izglītībā
- Vebināru saraksts: Biežākie jautājumi katrā mācību priekšmetā
Konferenču ieraksti – skatieties un klausieties!
- Vērtēšana katra skolēna izaugsmei. Skola2030 vecākā eksperta Pāvela Pestova priekšlasījums konferencē “Skola katram bērnam” (08.10.2020.)
- Atgriezeniskā saite katra skolotāja izaugsmei. LU SIIC vadītājas un vadošās pētnieces Daces Namsones priekšlasījums konferencē “Skola katram bērnam” (08.10.2020.)
- Vērtēšana skolēna izaugsmei. Skola2030 vecākā eksperta Pāvela Pestova priekšlasījums konferencē “Lietpratība pamatizglītībā” 27.09.2018.)
- Ko vērtēšana iemāca skolēniem? Skola2030 vecākās ekspertes Solvita Lazdiņas priekšlasījums konferencē “Lietpratība pamatizglītībā” 27.09.2018.)
- Kā vērtēt kompleksu sniegumu? LU SIIC vadītājas un vadošās pētnieces Daces Namsones priekšlasījums konferencē “Vērtēt, lai mācītos” 21.09.2017.)
- “Vērtēt, lai mācītos” – astoņu minūšu video par vērtēšanu no Skola2030 konferences 21.09.2017.
- Vērtēšana Somijas izglītības sistēmā. Somijas Valsts izglītības aģentūras mācību satura izstrādes vadītājas Irmeli Halinenas priekšlasījums konferencē “Vērtēt, lai mācītos” 21.09.2017.)
- Priekšnoteikumi veiksmīgai vērtēšanai un kā līdz tai nonākt. Kembridžas Universitātes Vērtēšanas centra Pētniecības un attīstības grupas vadītāja Tima Outsa (Tim Oates) priekšlasījums konferencē “Vērtēt, lai mācītos” (21.09.2017.)
Lasiet!
Atbildes uz biežākajiem jautājumiem Skola2030 tīmekļlapā
- Kad un kā izteikt formatīvo vērtējumus?
- Kad būs pieejama detalizēta informācija par kursu saturu – programmas, eksāmenu paraugi, vērtēšanas prasības?
- Kad tiek plānoti diagnosticējošie darbi, un kad skolotājam ieplānot to izmantošanu?
- Kā vērtēt mājasdarbus? Vai mājasdarbu pārbaudes rezultātus drīkst neatspoguļot e-klases žurnālā, lapā “Mājas darbi”, izmantojot tos tikai atgriezeniskas saites sniegšanai?
- Vai 1. klasē apguves līmeņus izmanto gan summatīvajai, gan formatīvajai vērtēšanai? Vai 1. klasē formatīvajam vērtējumam var izmantot punktus?
- Vai taisnība, ka skolā vairs neliks atzīmes?
https://www.skola2030.lv/lv/biezak-uzdotie-jautajumi/tag/vertesana
Čakāne L., Formatīvās vērtēšanas lomas pastiprināšanās, īstenojot mācīšanos iedziļinoties (2018). Mācīšanās lietpratībai. Rīga: LU Akadēmiskais apgāds.
Raksti par vērtēšanu un skolotāju pieredzi 2018. gada decembra izdevumā skolotāju atbalstam pilnveidotā satura un pieejas īstenošanā “Domāt.Darīt.Zināt.” NR.2
Par vērtēšanu sportā
- Vebinārs par sporta un veselības mācību priekšmetu (par vērtēšanu - no 33. minūtes)
- Vebinārs par Veselības un fiziskās aktivitātes mācību jomu (par vērtēšanu no 21:55)
- Ko un kā vērtēs sportā? (Raksts)