3.19. Skolēncentrēta pieeja mācībām Tartu Jana Poskas ģimnāzijā (Igaunijas pieredze)

⇒ Sesijas prezentācija PDF formātā

 

Tartu Jana Poskas ģimnāzijā augstu vērtē radošumu, inovācijas un akcentē digitālo ierīču mērķtiecīgu izmantošanu skolā. Darbnīcā dalīsimies pieredzē par skolas pieeju izglītības programmas īstenošanai, atbalstot un nostiprinot skolēnu pašvadītas mācīšanās prasmju attīstību. Darbnīcā liela uzmanība tiks pievērsta arī izvēles kursu nozīmei un to daudzveidībai, kā arī tam, kā skolēni, izdarot mērķtiecīgas izvēles, veido savu mācīšanās ceļu. Ģimnāzijā mācās aptuveni 500 skolēnu. Līdztekus obligātajiem kursiem skolēniem ir pieejami vairāk nekā 50 izvēles kursi. Mācību darbs tiek organizēts trīs virzienos: humanitārās zinātnes un māksla, zinātnes un daba, sociālās zinātnes un vide. Mācību darbs notiek 7 nedēļu ciklos, katrā ciklā apgūstot 5–7 mācību priekšmetus. Katrā ciklā viena diena tiek veltīta attālinātām mācībām, kad skolēni mācās no mājām, veicot patstāvīgus uzdevumus, kas ietver dažādu mācību priekšmetu zināšanas. Vairāk par Tartu Jana Poskas ģimnāziju: https://jpg.tartu.ee/en/.

Runātāji – Tartu Jana Poskas ģimnāzijas pārstāvji: Mari Rostika (Mari Roostik), skolas direktore; Lembi Loiga (Lembi Loigu), direktores vietniece, atbild par svešvalodām un starptautiskajām attiecībām; Martens Karms (Märten Karm), direktores vietnieks, atbild par dabaszinātņu jomu un matemātiku. Martens Karms un Lembi Loiga strādā ģimnāzijā kopš tās izveides 2011. gadā par matemātikas un angļu valodas skolotājiem. Mari Rostika pievienojās skolas kolektīvam 2013. gadā, mācot igauņu valodu un literatūru. Skolas pārvaldības reorganizācijas laikā visi trīs turpināja strādāt  par direktora  vietniekiem, paralēli mācot savus priekšmetus. Mari Rostika tikko apstiprināta skolas direktores amatā un uzsāks šo darbu 2021. gada rudenī.

#vidusskola #skolotājiem #vadītājiem #pieeja