Par projektu
Atbalsts mācību pieejas maiņai
Valsts izglītības satura centra (VISC) īstenotā projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” (Skola2030) mērķis ir izstrādāt, aprobēt, pēctecīgi ieviest Latvijā tādu vispārējās izglītības saturu un pieeju mācīšanai vecumā no pirmsskolas gadiem līdz vidusskolai, kā rezultātā skolēni gūtu dzīvei mūsdienās nepieciešamās zināšanas, prasmes un attieksmes.
Projekta ietvaros tiek veikta šobrīd spēkā esošo mācību satura dokumentu pārskatīšana un pilnveide, atjaunotā mācību satura izstrāde un aprobācija, mācību priekšmetu programmu un mācību materiālu izstrāde, t.sk. bērniem ar speciālām vajadzībām vai veselības traucējumiem.
Projekta ietvaros plānotas mācības 16 843 pedagogiem, tostarp 4710 skolotājiem, kuri īsteno mācību saturu lingvistiski neviendabīgā vidē, 100 pirmsskolu un vispārējās izglītības iestāžu (pilotskolu) skolotājiem un visu Latvijas pirmsskolu un skolu vadības komandām, top mācību līdzekļu vietne, lai nodrošinātu ērtu pieeju satura dokumentiem un digitālajiem mācību materiāliem ikvienā skolā. Būtiska projekta daļa ir mācību pieejas skaidrošana skolotājiem, sabiedrībai, vecākiem.
Tādējādi projektā tiktu izveidots atbalsta mehānisms skolu vadītājiem, skolotājiem, arī pašvaldībām un vecākiem, lai mācību pieejas maiņa būtu sekmīga visās Latvijas pirmsskolās un skolās un lai līdz 2021. gadam katram bērnam un jaunietim Latvijā tiktu nodrošinātas mūsdienīgas izglītības iespējas.
Projektu VISC īsteno sadarbībā ar Daugavpils Universitāti, Latvijas Universitāti, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmiju, Liepājas Universitāti, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmiju, Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmiju (no 2017. gada oktobra pievienota Latvijas Universitātei), Latviešu valodas aģentūru, Strazdumuižas internātvidusskolu – attīstības centru vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem, kā arī ar pašvaldībām, kuru izglītības iestādes piedalās mācību satura aprobācijā.
Projekta īstenošanas ilgums
2016. gada 17. oktobris – 2023. gada 31. decembris
Projekta saturs
Mācību satura pārskatīšana un pilnveide
Mācību satura un pieejas pārskatīšanas mērķis ir mazināt sadrumstalotību un fragmentārismu, pasīvu, no reālās dzīves situācijām atrautu zināšanu apguvi, izolētu prasmju attīstību. Projektā tiek izstrādāts tāds mācību saturs un pieeja, lai skolēniem dotu iespēju apgūt zināšanas un prasmes septiņās mācību jomās, kā arī attīstīt vispārējās jeb caurviju prasmes un vērtībās balstītus ieradumus. Tiek gatavotas ieteicamās mācību priekšmetu programmas, mācību līdzekļu piemēru komplekti un metodiskie materiāli, kuros iekļauti uzdevumu piemēri un sniegti ieteikumi, kā mācīt, lai skolēns gūtu zināšanas un prasmes līdz ar pieredzi koordinēti tās lietot, paust attieksmi, spēt rīkoties iepriekš neparedzamās situācijās. Šo materiālu sistēmiska izstrāde būs atbalsts mūsdienu prasībām atbilstošas mācību pieejas izmantošanai visās skolās.
Mācību jomas
Valodu; sociālā un pilsoniskā; kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā; dabaszinātņu; matemātikas; tehnoloģiju; veselības un fiziskās aktivitātes.
Caurviju prasmes
Kritiskā domāšana un problēmrisināšana; jaunrade un uzņēmējspēja; pašvadīta mācīšanās; sadarbība; pilsoniskā līdzdalība; digitālās prasmes.
Vērtības/tikumi
Atbildība, centība, drosme, godīgums, gudrība, laipnība, līdzcietība, mērenība, savaldība, solidaritāte, taisnīgums, tolerance.
Projekta gaitā tiek pārskatīti un aprobēti pamatizglītības un vispārējās vidējās izglītības standarti, pirmsskolas vadlīnijas, izstrādātas mācību priekšmetu programmas un tām atbilstoši mācību un metodiskie līdzekļi.
Kā pirmais no saistošajiem izglītības dokumentiem 2018. gada 21. novembrī valdībā apstiprinātas pirmsskolas izglītības vadlīnijas – visās pirmsskolās Latvijā tās sāks īstenot no 2019./2020. mācību gada. Līdz tam pirmsskolas saņems mācību programmu un mācību līdzekļu paraugus, kā arī metodiskos materiālus. Pirmsskolu skolotājiem ir sagatavoti e-mācību moduļi par pilnveidotā satura un pieejas īstenošanu, kā arī plānoti citi apjomīgi atbalsta pasākumi, lai nodrošinātu veiksmīgu pāreju uz jauno vadlīniju ieviešanu.
Pilnveidotais pamatizglītības standarts, kas nosaka, ko un kā mācīsies skolēni no 1. līdz 9. klasei, valdībā apstiprināts 2018. gada gada 27. novembrī. Šis saistošais izglītības dokuments nosaka pārmaiņas mācību saturā un pieejā pamatizglītībā, un skolotāji pēc tā sāks strādāt no 2020. gada septembra.
2019. gada pavasarī projekta ietvaros tika izstrādāti sasniedzamie rezultāti septiņās mācību jomās un izglītības satura plānošanas principi vispārējās vidējās izglītības pakāpē.
Projektā plānots izstrādāt 6 mācību un metodiskos līdzekļus pirmsskolai (bērniem vecumā no pusotra līdz četriem gadiem un obligātās pirmsskolas izglītības vecumā), 13 mācību un metodiskos līdzekļus 1.–6. klasei, 27 mācību un metodiskos līdzekļus 7.–12. klasei. Atbilstoši 2018. gada projekta grozījumiem papildus vēl tiks izstrādāti 10 mācību un metodiskie līdzekļi skolotājiem un skolēniem, kas apgūst mācību saturu lingvistiski neviendabīgā vidē. Plānots izstrādāt arī 20 diagnosticējošos darbus, tostarp 12 diagnosticējošos darbus matemātikā un dabaszinātnēs.
Ievērojama projekta budžeta daļa – apmēram 10% – atvēlēta tādu mācību un metodisko līdzekļu izstrādei un publicēšanai, kas domāta bērniem ar speciālām vajadzībām vai veselības traucējumiem, tajā skaitā bērniem un jauniešiem ar garīgās attīstības traucējumiem, smagiem garīgās attīstības traucējumiem un dažādiem citiem attīstības traucējumiem. Tiks veidotas mācību grāmatas Braila rakstā, vieglajā valodā adaptēti mācību un metodiskie līdzekļi 7. –9. klasei (skolēniem ar speciālām vajadzībām iekļaujošās izglītības īstenošanai), adaptēts lasītprasmes novērtēšanas tests DIBEL 4.–6. klases skolēniem ar speciālām vajadzībām, kā arī datorprogramma “no teksta uz runu” (text to speech) skolēniem ar lasīšanas traucējumiem (t.sk. disleksiju).
Skolotāju profesionālā pilnveide
Mācību pieejas maiņas mērķis ir panākt, lai skolēni spētu skolā apgūtās zināšanas un prasmes pārnest uz iepriekš neparedzētām un reālām dzīves situācijām, lai skolēnos veidotos dziļāka izpratne mācību jomā un lai viņi prastu lietot zināšanas, prasmes un paust attieksmi. Lai tas notiktu, mācību procesa centrā jānokļūst skolēnam, kurš mācās domāt, sadarboties, meklēt atbildes un tādējādi pats konstruē apgūstamā satura jēgu.
Latvijas skolās vairumā gadījumu mācīšanās pieredzi ar iedziļināšanos skolēniem sniedz ierobežoti – vēl joprojām dominē frontālā mācīšanas forma, kad skolotājs klases priekšā sniedz informāciju, skolēni pilda uzdevumus, kas rosina atkārtot skolotāja ierādīto risinājumu pazīstamās situācijās. Ir jāturpina mācību procesā jau iesākto akcentu pārbīde no gatavu zināšanu nodošanas uz mācīšanās vadīšanu, tādēļ projektā īpaša uzmanība pievērsta tieši skolotāju profesionālās kompetences pilnveidei.
Projekta ietvaros izstrādās un aprobēs visiem skolotājiem paredzētu profesionālās pilnveides programmu un metodiskos līdzekļus par mācību satura izmaiņām un mācīšanas paņēmieniem. Šie materiāli būs brīvi pieejami e-mācību moduļu veidā, un programmu varēs izmantot projekta sadarbības partneri – augstskolas, kas īsteno skolotāju sagatavošanas programmas.
Lai nodrošinātu visiem skolotājiem ērtu pieeju satura dokumentiem un digitālajiem mācību un metodiskajiem līdzekļiem ikvienā skolā, tiek veidota digitālo mācību līdzekļu vietne.
Sākot no 2018. gada pavasara, Latvijas reģionos notiek labās prakses semināri, kuros pilotskolas dalās savā pieredzē ar tām pirmsskolām un skolām, kas nav iesaistītas aprobācijā.
Viens no būtiskiem projekta uzdevumiem un vienlaikus izaicinājumiem ir ieviest Latvijā līdz šim neierastu praksi – skolotāju kopīgu mācību darba plānošanu un sadarbību skolas līmenī. Tas ir jo īpaši svarīgi, jo skolām tiek atvēlēta lielāka brīvība organizēt mācību darbu, kas paver iespēju, piemēram, veidot lielākus stundu blokus mācību priekšmetos, piedāvāt skolēniem iedziļināšanās pieredzi apjomīgāku uzdevumu, projektu darbu, mācību ekskursiju veidā, integrēt vairākus mācību priekšmetus u.tml. Dažādu priekšmetu skolotājiem regulāri jāsatiekas, lai kopīgi izvirzītu skolēnu mācīšanās mērķus un plānotu, kā tos sasniegt, izvērtētu skolēnu sniegumu un apspriestu nepieciešamos uzlabojumus. Skolas vadības pienākums ir domāt par šī darba organizāciju un vadību. Līdz ar to viens no pilotskolu uzdevumiem pieejas aprobācijā ir izmēģināt praksē, kā šādu darbu skolās var organizēt, un noskaidrot, ar kādiem šķēršļiem saskaras skolotāji un skolu vadība, un kādas prasmes un atbalsts ir nepieciešams.
Labvēlīgu nosacījumu veidošana mācību pieejas maiņai skolās
Lielāka brīvība skolām un skolotājiem pašiem organizēt mācību darbu un iesaistīties satura veidošanā un iedzīvināšanā nozīmē iespēju atteikties no precīza 40 minūšu stundu garuma un noteikta stundu skaita nedēļā katrā priekšmetā un piemeklēt veiksmīgākos mācību darba organizācijas risinājumus dažāda lieluma skolās un dažādās izglītības pakāpēs.
Tikmēr mācību fizisko vidi ieteicams veidot tā, lai skolotājiem nodrošinātu iespēju stundās izmantot daudzveidīgas mācību darba formas un lai skolēni varētu strādāt individuāli vai grupās, darboties pie starpdisciplināriem uzdevumiem ilgākā laika posmā, darba veikšanai izmantot bibliotēkas resursus, informācijas un komunikāciju tehnoloģijas un citus resursus. Jānodrošina skolēniem iespēja darboties improvizētās darbnīcās modeļu un prototipu izgatavošanai.
Tiešsaistes mācību vides izveide un digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrāde
2020. gada augustā, pārdalot struktūrfondu līdzekļus, valdība lēma par papildu finansējuma piešķiršanu vienotas tiešsaistes mācību vides izveidei un digitālu mācību un metodisko līdzekļu izstrādei. Finansējums 7 400 089 euro apmērā nodrošinās pedagogu un skolēnu piekļuvi kvalitatīviem un ērti izmantojamiem digitāliem mācību resursiem, pieeju integrētai tiešsaistes mācību videi, kā arī sniegs atbalstu pedagogiem informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanai klātienes un attālinātās mācībās. Mācību un mācību satura digitalizācijas īstenošanu sāks 2020. gada septembrī un to plānots pabeigt līdz 2023. gada 31. decembrim. Finansējums piešķirts un projektu īstenos VISC ESF projekta “Kompetenču pieeja mācību saturā” ietvaros. Papildu informācija.
Partneri
Projekta sadarbības partneri ir: 67 pašvaldības un to pārraudzībā esošas aprobācijā iesaistītās 100 pirmsskolas un skolas; Daugavpils Universitāte, Latvijas Universitāte, Latvijas Sporta pedagoģijas akadēmija, Liepājas Universitāte, Rēzeknes Tehnoloģiju akadēmija, Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija (no 2017. gada oktobra pievienota Latvijas Universitātei), Latviešu valodas aģentūra, Strazdumuižas internātvidusskola – attīstības centrs vājredzīgiem un neredzīgiem bērniem.
Finansējums
Projekta plānotais finansējums piecu gadu periodam sākotnēji bija 13 960 884 eiro, kas ietvēra Eiropas Sociālā fonda (ESF) finansējumu 11 866 751 eiro un valsts budžeta līdzfinansējumu 2 094 133 eiro. Apmēram 10% budžeta paredzēta mācību un metodisko līdzekļu bērniem ar speciālām vajadzībām izstrādei un publicēšanai. 2018. gada 13. novembrī Ministru kabinets (MK) apstiprināja MK noteikumu grozījumus par projekta īstenošanu, palielinot projekta finansējumu līdz 18 458 382 eiro, kas ietver 15 689 624 eiro veido ESF finansējumu un 2 768 758 euro valsts budžeta finansējumu.
2020.gada 25. februārī Ministru kabinets (MK) apstiprināja MK noteikumu grozījumus par projekta īstenošanu, palielinot projekta finansējumu līdz 24 337 678 eiro, kas ietver 20 687 025 eiro veido ESF finansējumu un 3 650 653 euro valsts budžeta finansējumu.
2020.gada 18. augusta Ministru kabinets (MK) apstiprināja MK noteikumu grozījumus par projekta īstenošanu, palielinot projekta finansējumu līdz 31 737 764,71 eiro, kas ietver 26 977 100 eiro veido ESF finansējumu un 4 760 664,71 euro valsts budžeta finansējumu.
2023.gada 14.martā Ministru kabinets (MK) apstiprināja MK noteikumu grozījumus par projekta īstenošanu, samazinot projekta finansējumu līdz 31 491 764,71 eiro, kas ietver 26 768 000,00 eiro veido ESF finansējumu un 4 723 764,71 euro valsts budžeta finansējumu.
Projekta komanda
Pāvels Pestovs
Latvijas Universitātē ieguvis maģistra grādu ķīmijā un maģistra grādu izglītības vadībā. 10 gadus strādā par ķīmijas skolotāju, ir arī skolas direktora vietnieks izglītības jomā. Piedalījies skolēnu un skolotāju mācību un metodisko materiālu izstrādē. Latvijas ķīmijas skolotāju asociācijas valdes loceklis. Valsts izglītības satura centrā (VISC) ir viens no ķīmijas piloteksāmenu un diagnosticējošo darbu veidotājiem. Ieguvis “Ekselences balvu” ķīmijā, balvu “Zelta pildspalva 2016” un 2014. gada Vides zinātnes balvu “Rīgas pilsētas vides zinību skolotājs”. Piedalās Izglītības kvalitātes valsts dienesta vispārizglītojošo skolu akreditācijas komisijas darbā. Profesionālās intereses: ķīmija un pedagoģija.
Ansis Nudiens
Pedagoģijas maģistra (Virdžīnijas Tehniskā universitāte, ASV) un vēstures maģistra grāds (LU). Bijis sabiedrisko zinību skolotājs un audzinātājs jauniešu nometnēs ASV Latviešu centrā“Garezers” un ASV ebreju bērnu un jauniešu nometnē “Capital camps”. Pēdējos 10 gadus - vēstures, sabiedrisko zinību, politikas un tiesību skolotājs, klašu audzinātājs. Vēstures skolotāju biedrības valdes loceklis, priekšsēdētāja vietnieks. 2013.gadā ieguvis Fulbraita stipendiju mācībām ASV un 2010./2011. mācību gadā - titulu “Rīgas sakarīgākais skolotājs”. Piedalījies Eiropas vēstures skolotāju biedrības EUROCLIO pētniecības projektā “Teaching Europe”. Profesionālās intereses: vēsture un pedagoģija.
Inese Bautre
Maģistra grāds sporta pedagoģijā. Valsts izglītības satura centra sporta, psiholoģijas, veselības izglītības, drošības jautājumu vecākā referente, diagnosticējošo darbu koordinatore. Iepriekš srādājusi Latvijas sporta pedagoģijas akadēmijā (LSPA) par Valsts pārbaudījumu komisijas locekli, lektori, LU Sporta un veselības mācības skolotāju pedagoģisko prakšu metodiķi un LSPA studentu pedagoģisko prakšu metodiķi, vairāk nekā 20 gadus - par sporta skolotāju. 5 mācību materiālu un 4 diagnosticējošo darbu līdzautore. Profesionālās intereses: sporta pedagoģija un veselības izglītība.
Jolanta Gūža
Sociālo zinātņu maģistre uzņēmumu un organizāciju vadībā un dabas zinātņu maģistre ģeogrāfijā. Konsultē pašvaldības un valsts pārvaldes institūcijas politikas un teritorijas attīstības plānošanas, investīciju un institucionālās attīstības jautājumos. Iepriekš vadījusi Dānijas inženierkompānijas COWI uzņēmumu Latvijā. Bijusi sabiedriskās organizācijas “Bērnu vides skola” direktore un mācību satura programmas vadītāja, mācību līdzekļu vides izglītībā līdzautore un redaktore. Strādājusi arī par ģeogrāfijas pasniedzēju un skolotāju. Profesionālās intereses: stratēģiskā plānošana, projektu izstrāde un īstenošana, ģeogrāfija.
Arvils Šalme
Skola2030 valodu jomas vecākais eksperts
Inese Saldābola
Latvijas Universitātē ieguvusi maģistra grādu bioloģijā. Pētniecisko darbu izstrādāja bioloģijas didaktikā, iesaistoties projekta „Dabaszinātnes un matemātika” materiālu aprobācijā, kad tika pilnveidots pamatskolas mācību saturs. Strādājusi par dabaszinību un bioloģijas skolotāju, vēlāk nodibinājumā Iespējamā misija vadījusi dalībnieku piesaistes un atlases komandu. Kā vecāks aktīvi līdzdarbojas izglītības iestādes padomē. Projekta Skola2030 komandai pievienojās, lai nostiprinātu skolotāju un skolu vadītāju redzējumu par mūsdienīgu mācību pieeju un attīstītu pašvaldību vēlmi to īstenot. Darbojas, lai projekta ietvaros radītā mācīšanās pieeja, digitālās platformas, skolotāju atbalsta sistēmas un citas iniciatīvas turpinātos arī projektam noslēdzoties. Profesionālās intereses: pedagoģija un pārmaiņu vadība.
Anna Zaula
Latvijas Universitātē ieguvusi maģistra grādu sociālajā pedagoģijā un maģistra grādu izglītības zinātnēs, E. Felsberga fonda stipendiāte. 12 gadus strādājusi kā sociālais pedagogs skolā un šobrīd kā skolas direktora vietniece izglītības jomā. MOT Latvija pamataktivitāšu vadītāja. Piedalījusies un atbalstījusi Latvijas Universitātes sociālo pedagogu profesionālo pilnveidi un izpratni par darba plānošanu skolā. Projekta ietvaros veidojusi atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem, iekļaujošas izglītības jomas vadītāja. Profesionālās intereses: komunikācija un sociālā pedagoģija.
Elīna Apsīte
Latvijas Universitātē ieguvusi maģistra grādu filozofijā un maģistra grādu Baltu filoloģijā, studē doktorantūrā LU HZF. Kopš 1999. gada strādā ar studentiem kā filozofijas, retorikas un kultūras teorijas un didaktikas pasniedzēja. Bijusi direktores vietniece un skolotāja Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā, vadījusi teātra mākslas studiju, 2017. gadā ieguvusi titulu “Iedvesmojošākais skolotājs” Zemgales novadā, 2018. gadā bijusi Zemgales “Laiks Ziedonim” laureāte nominācijā Keda. Bijusi mācību materiālu izstrādātāja izglītības biedrībā “Filosofija bērniem”. Kā režisore strādājusi XII Skolu jaunatnes Dziesmu deju svētku un XXVII Vispārējo latviešu Dziesmu un XVII Deju svētku organizēšanā. Domātājas, TDM Jettes Užānes garīgā mantojuma turpinātāja. Profesionālās intereses: režija, pedagoģija un folkloristika.
Mihails Basmanovs
Latvijas Universitātē ieguvis maģistra grādu bioloģijā un Latvijas Lauksaimniecības universitātē maģistra grādu pedagoģijā. 26 gadus strādā par bioloģijas un ķīmijas skolotāju, ir arī skolas direktora vietnieks izglītības jomā. Piedalās skolēnu un skolotāju mācību un metodisko materiālu izstrādē. Bioloģijas skolotāju asociācijas loceklis. Valsts izglītības satura centrā (VISC) ir guvis pieredzi bioloģijas eksāmenu un diagnosticējošo darbu veidošanā un recenzēšanā. Ieguvis Rīgas pašvaldības balvu “Zelta pildspalva 2015”. Piedalījās Izglītības kvalitātes valsts dienesta vispārizglītojošo skolu akreditācijas komisijas darbā. Sadarbojas ar Rīgas Izglītības un informatīvi metodisko centru, sniedzot atbalstu, organizējot un vadot pedagogu profesionālo pilnveidi. Profesionālās intereses: bioloģija un pedagoģija.
Santa Kazaka
Skolotāja ar 28 gadu pieredzi, klases audzinātāja 8 lieliskām klasēm, pedagoģijas maģistre, saņēmusi Rīgas pašvaldības balvu “Zelta pildspalva”. Mācību grāmatu un mācību metodisko līdzekļu autore. Šobrīd izglītības metodiķe. Projekta Skola2030 komandai pievienojās 2018. gadā kā sociālās un pilsoniskās mācību jomas satura izstrādātāja, arī vairāku diagnostikas darbu autore. Profesionālās intereses: pedagoģija, pārmaiņu vadība un sociālās zinātnes.
Anita Lazdāne
Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības augstskolā ieguvusi izglītības zinātņu maģistra grādu pedagoģijā. Vairāk nekā 30 gadus strādā par vācu valodas skolotāju, ir arī metodiķe un direktores vietniece Valsts ģimnāzijā. Latvijas Vācu valodas skolotāju asociācijas valdes dalībniece. Ir piedalījusies pārbaudes darbu izstrādē Valsts izglītības satura centrā (VISC) un valsts vācu valodas olimpiādes uzdevumu izstrādē un darbu vērtēšanā, kā arī dažādos Vācijas institūciju iniciētos projektos. Profesionālās intereses: valodas un pedagoģija.
Arita Lauka
Latvijas Universitātē ieguvusi maģistra grādu pedagoģijā. 37 gadu pedagoģiskā darba laikā strādājusi par pirmsskolas, sākumskolas un angļu valodas skolotāju pamatskolā, bijusi pirmsskolas metodiķe un vadītāja, privātas pirmsskolas līdzdibinātāja, starptautiskās skolas skolotāja un programmas koordinatore. Piedalījusies pirmsskolas un sākumskolas skolotāju profesionālās pilnveides mācību satura izveidē un tālākizglītības semināru vadīšanā Latvijā, starptautiskajās skolās Eiropā un Āzijā. Piedalījusies Starptautiskā Bakalaurāta pirmsskolas un sākumskolas programmu autorizācijas un izvērtēšanas vizītēs. Metodisko materiālu autore. Projektā Skola2030 piedalījusies Pirmsskolas mācību programmas un metodisko materiālu izstrādē, pirmsskolas un sākumskolas pedagogu profesionālās pilnveides mācību satura izveidē un īstenošanā. Profesionālās intereses: mācīšana un mācīšanās, valodu apguves metodika.
Dita Lapiņa
Iegūts profesionālais bakalaura grāds pedagoģijā, ar angļu valodas skolotāja kvalifikāciju, un maģistra grāds izglītības zinātnēs Latvijas Universitātē. Sadarbojas ar Valsts izglītības satura centru angļu valodas eksāmena darbu vērtēšanā. No 2007. gada strādā par angļu valodas skolotāju vidusskolā. Skolā vada svešvalodu jomas darbu un dažādus Eiropas projektus, kā arī ir pieredze klases audzināšanā. Vada skolotāju profesionālās pilnveides kursus. Ir Latvijas angļu valodas skolotāju asociācijas biedre. 2020. gadā saņemts apbalvojums “Zelta pildspalva” nominācijā “Par radošumu un inovācijām izglītības procesā”. Profesionālās intereses: svešvalodu mācību metodika un pedagoģija.
Inga Krišāne
Jāzepa Vītola Latvijas Mūzikas akadēmijā ieguvusi bakalaura grādu amatierteātra režijā. 12 gadus strādājusi par kultūras vēstures, drāmas skolotāju, 6 gadus par skolas direktora vietnieci ārpusskolas darbā, 14 gadus par pašvaldības izpilddirektora vietnieci izglītībā un kultūrā, 12 gadus vadījusi skolēnu teātra studiju, 20 gadus - amatierteātra režisore. Bijusi 4 Latvijas Skolu jaunatnes dziesmu un deju svētku pūtēju orķestru un gājiena režisore, 3 svētku koncepcijas autore. Organizējusi un piedalījus skolēnu un skolotāju mācību un metodisko materiālu izstrādē, pedagogu profesionālās pilnveides programmu veidošanā un īstenošanā. Ir vispārizglītojošās izglītības mācību priekšmeta teātra māksla autore. Profesionālās intereses: teātris, drāma un pedagoģija.
Alise Kuzņecova
Somijas universitātē (Oulu University of Applied Sciences) studē maģistra studiju programmā Izglītība un uzņēmējdarbība, guvusi bakalaura grādu (LU) izglītības darba vadībā. Strādā par angļu valodas un datorikas skolotāju, dibinājusi programmēšanas un angļu valodas kursu iestādi bērniem un ir darbojusies kā vides izglītības lektors. Projektā Skola2030 piedalījusies Tavaklase.lv angļu valodas un datorikas video tapšanā, kā arī digitālo mācību līdzekļu izstrādē. Profesionālās intereses: e-kursu veidošana, angļu valoda, programmēšana.
Olita Ļitvinova
Liepājas Universitātē ieguvusi maģistra grādu izglītības vadībā. 40 gadus strādājusi par matemātikas skolotāju, skolas direktora vietnieci izglītības jomā, ir skolu akreditācijas eksperte. Profesionālās intereses: matemātikas didaktika un skolotāja loma mācību procesā, psiholoģija.
Annija Bergmane
Latvijas Universitātē ieguvusi bakalaura grādu politikas zinātnē un maģistra grādu vēsturē. 8 gadus strādā par vēstures un sociālo zinātņu skolotāju, ir arī skolas direktores vietniece izglītības jomā. Aktīvi iesaistās mācību un metodisko materiālu izstrādē – veido mācību materiālus vēsturē, mācību video skolēniem par dažādiem vēstures tematiem, ko publicē savā Youtube kontā, izveidojusi metodisko materiālu skolotājiem projektā "Atslēgas", piedāvājot mācību stundu idejas katram “Atslēgu” vēstures notikumu raidījumam. Ieguvusi Salaspils “Gada skolotājs 2021” balvu. Profesionālās intereses: vēsture, politika, pedagoģija.
Raita Šūpola
Latvijas Universitātē ieguvusi maģistra grādu filoloģijā un sociālo zinātņu maģistra grādu psiholoģijā. 30 gadus strādā par latviešu valodas, literatūras un psiholoģijas skolotāju, ir arī skolas direktora vietniece izglītības jomā. Valsts izglītības satura centrā (VISC) ir guvusi pieredzi latviešu valodas eksāmenu darbu veidošanā, vadījusi pedagogu profesionālās pilnveides kursus. Piedalījusies mācību līdzekļu izstrādē un recenzēšanā. Ieguvusi Rīgas pašvaldības balvu “Zelta pildspalva 2019”. Profesionālās intereses: latviešu valoda, literatūra un pedagoģiskā psiholoģija.
Dace Kristiāna Ūdre
Rīgas Stradiņu universitātē ieguvusi bakalaura grādu sociālajās zinātnēs. Projektā darbojas kopš 2017.gada un piedalījusies ieviešanas un profesionālās pilnveides pasākumu īstenošanas atbalsta koordinēšanā, finanšu un resursu plānošanā un vadīšanā. Agrākā darba pieredze saistīta ar projektu vadību un sabiedriskām attiecībām nevalstiskā, valsts un privātā sektorā, 5 gadus gūstot pieredzi karjeras un izglītības biedrībā “Jauniešu konsultācijas” un vēlāk Biznesa augstksolā Turība sabiedrisko attiecību vadītājas amatā. Ilggadēji darbojusies dažādās nevalstiskajās organizācijās, iedziļinoties gan jaunatnes politikas un cilvēktiesību jautājumos, gan līdzdarbojoties kultūras un latviskā mantojuma popularizēšanā. Laika periodā no 2009.gada līdz 2011.gadam bijusi Jaunatnes lietu padomes locekle LR Izglītības un zinātnes ministrijas Jaunatnes konsultatīvā padomē.
Ilmārs Zučiks
Daugavpils Universitātē ieguvis bakalaura grādu matemātikā un izglītības zinātņu maģistra grādu pedagoģijā. 23 gadus strādā par informātikas un programmēšanas skolotāju. 22 gadu strādājis par direktora vietnieku izglītības jomā un šobrīd strādā kā skolas direktors. Piedalījies skolēnu un skolotāju mācību un metodisko materiālu izstrādē – veido mācību materiālus datorikā. IKT gada balvas "Platīna pele 2021" kategorijas "Labākais E-skolotājs” finālists. Profesionālās intereses: IKT, mentordarbība un pedagoģija.