Mācības pirmsskolā
Mērķis
Pirmsskolā bērnam veidojas pirmā apzinātā mācīšanās pieredze. Tā ietekmē personības veidošanos un to, vai bērns mācīsies ar prieku, vai spēs koncentrēties, izzināt lietas, parādības, sakarības. Šī pieredze ir pamats turpmākajām skolas gaitām.
Mācību mērķis pirmsskolā ir ambiciozs – zinātkārs, radošs un dzīvespriecīgs bērns. Bērns, kas dzīvo veselīgi, droši un aktīvi. Bērns, kas patstāvīgi darbojas, mācās ar prieku un ieinteresēti. Bērns, kas gūst pieredzi par sevi, citiem, apkārtējo pasauli un to, kā notiekošasi savstarpēji mijiedarbojas.
Svarīgākās pārmaiņas
Bērni pirmsskolā atbilstoši vecumam ar rotaļu palīdzību iepazīst sevi, dabu, sabiedrību, kā arī attīsta vērtībās balstītus ieradumus.
Šajā vecumā bērns ir kā pētnieks un darītājs. Viņš ar skolotāja atbalstu konstruē savas zināšanas, un tā veido izpratni, gūst pieredzi, apgūst dažādas pamata un vispārīgās prasmes –skaitīt un salīdzināt, līmēt un griezt. stāstīt un klausīties, mācīties uzvesties, apzināties sevi, sadaboties.
Pirmsskolā bērns mācās nepārtraukti: ikdienas situācijās, savstarpējās attiecībās ar citiem bērniem un pieaugušajiem, patstāvīgās un skolotāja organizētās nodarbībās, pastaigās, izbraukumos, gatavojot maltītes un svinot svētkus.
Lai tas notiktu, skolotājs mērķtiecīgi veido daudzveidīgus uzdevumus un mācību materiālus, atbilstoši iekārto vidi. Skolotājs līdzdarbojas un novērtē bērna sniegumu un attīstību, palīdz, ja nepieciešams. Bērns darbojas kopā ar skolotāju, uzklausa viņu, taču vienlaikus domā un dara pats, apzinās, ko vēlas paveikt un sasniegt.
Vecākiem par pirmsskolu
Saistītā informācija
Bērns ir pētnieks un darītājs
https://youtu.be/Rwd-nKcvgPIIzmaiņas mācību pieejā pirmsskolā – bērni vairāk izzinās, pētīs un radīs paši
https://youtu.be/8-V2Vp3C5DASkolotāja loma pirmsskolā
https://youtu.be/5xHlDXrBrIcKā mainīsies mācību pieeja pirmsskolās? Skolotāja lomas maiņa
https://youtu.be/lzZyogg2kucPārmaiņas pirmsskolā
http://skola2030.lv/lv/istenosana/izglitibas-pakapes/pirmsskolaBiežākie jautājumi Citi jautājumi
Kas ir bieži pieminētā "kompetence" un "lietpratība"?
Kāpēc nepieciešamas pārmaiņas saturā un mācīšanās pieejā?